پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
دارالتفسیر «علامه شیخ طبرسی» در مشهد افتتاح شد

خراسان‌رضوی - دارالتفسیر «علامه شیخ طبرسی» باحضور آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید و تولیت آستان قدس رضوی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، مراسم افتتاح دارالتفسیر «علامه شیخ طبرسی»  و رونمایی از جلد ۴۸ کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرّ بلاغته»  اثر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ظهر پنجشنبه در مقبره علامه شیخ طبرسی، جنب باغ رضوان حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام در مشهد باحضور آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید، تولیت آستان قدس رضوی و مفسران و فرهیختگان قرآنی کشور برگزار شد.

آیت الله سبحانی در این آیین به شخصیت علامه طبرسی پرداخت و گفت؛ هیچ کتابی بالاتر از قرآن نیست؛ کتابی که مورد نظر همه مسلمانان و غیر مسلمانان بوده و کلمه به کلمه این کتاب آسمانی  از نظر معانی، مطالب و قوانین، دریایی است که بشر به ساحلش نخواهد رسید بنابراین باید به دنبال تربیت حافظان و مفسران قرآن به ویژه در سنین نوجوانان و جوانان باشیم.

وی گفت: تفسیر و نوشتن کتاب مجمع البیان فی تفسیر القرآن آیت الله شیخ طبرسی ۷ سال طول کشید؛ کتابی که چه اهل شیعه و چه اهل سنت وقتی آن را می‌خوانند دچار تنش و دوگانگی نمی‌شود و بعنوان یک مرجع در تفسیر قرآن مطرح است.

«زندگی بر مدار قرآن» محور اصلی دارالتفسیر علامه طبرسی است و بیان قصه‌های قرآنی برای کودکان، بیان معارف اذان‌گاهی، تفسیر تدبری و موضوعی، برگزاری حلقه‌های تفسیری و نشست‌های تخصصی قرآنی، برگزاری درس تفسیر استادان مربوط  از جمله استاد رحیم پور ازغدی، معرفی کتب و نرم افزارهای قرآنی، راه اندازی میزهای مطالعاتی و پاسخگویی به سوالات قرآنی، آموزش قرآن، برگزاری کارگاه‌های آشنایی زائران با کلیات تفسیر آسان قرآن کریم و ... از جمله برنامه های طراحی شده برای اجرا در این دارالتفسیر است.

همچنین معرفی تفاسیر و مفسران قرآن به ویژه علامه شیخ طبرسی(ره) و تفسیر مجمع البیان، بیان معارف قرآنی بین الصلاتین، فراهم سازی زمینه آشنایی عموم مخاطبان با ترجمه و تفسیر قرآن، ترویج فرهنگ مطالعه ترجمه تفسیری قرآن، تبیین معارف قرآنی و ارزش‌های اسلامی برای عموم مخاطبان ازمهمترین اهداف افتتاح دارالتفسیر شیخ طبرسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها