پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
جشن خودکفایی کاغذ نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشن خودکفایی کاغذ در نیمه دوم امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، محمدمهدی اسماعیلی غروب پنج‌شنبه در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با اشاره به اینکه در لرستان فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های ترویجی و آموزشی و فرهنگی و هنری صورت گرفته، افزود: فعالیت‌های انجام نشده  بیشتری وجود دارد که باید صورت پذیرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان لرستان و تاریخ چند هزار ساله و مردمان سخت‌کوش و متدین گفت: این استان نیازمند توجه جدی‌تری از همه حیث است و البته این نگاه در کل کشور دنبال می‌شود‌ که وضعیت فرهنگی کشور متناسب با آرمان‌های نظام انقلاب اسلامیم ارتقا پیدا کند.
 
وی گفت: در دولت انقلابی تمام الزامات ارتقای فرهنگ و هنر وجود دارد، نگاه بودجه‌ای و پشتیبانی و برنامه‌ریزی آن باید تغییر کند، باید تحولات فرهنگی را به قبل و بعد از امسال تقسیم کنیم و به نقطه عطف تقسیم کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شرایط برای توسعه وجود دارد،  گفت:  باید شاهد تحولات جدی فرهنگی در تمامی کشور باشیم و برنامه پیشبرد فرهنگی انجام و فصل به فصل بررسی شود.
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه رهاشدگی و نگاه دسته چندمی در حوزه فرهنگ وجود داشته است، گفت: رهبر عزیز انقلاب با حضور در نمایشگاه کتاب و بازدید بیش از ۳ ساعته خود نشان دادند جدا از علاقه ایشان به کتاب، توسعه فرهنگ از سوی ایشان موضوع حساس و اثرگذاری است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در هیچ کشوری چنین شخصیت فرهنگی وجود ندارد، عنوان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است، رهبران انقلاب اسلامی بزرگترین معلمان فرهنگی هستند، در کجای دنیا آثار نوشته بسیاری را از رهبر و رئیس‌جمهور می‌توان پیدا کرد.
 
وی ادامه داد: کتاب‌های مقام معظم رهبری در نمایشگاه امسال از آثار پرفروش بودند و آثار امام هنوز پس از سال‌ها  هنوز هم پس از سالیان پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور هستند.
 
اسماعیلی گفت: انقلاب اسلامی سبقه فرهنگی دارد و سیره و سلوک رهبرانش فرهنگی است، بنابراین وضعیت فرهنگی کشور باید تغییر جدی کند، دولت در برنامه هفتم برنامه‌ خوبی را تدارک دیده و به مجلس ارائه می‌دهد همچنین بودجه خوبی پیش‌بینی شده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نیمه دوم امسال جشن خودکفایی کاغذ در کشور برپا خواهد شد، گفت: مجموعه‌های مختلف آماده تولید هستند و مطالبه ۱۵ ساله بر زمین مانده رهبر معظم انقلاب را انجام خواهیم داد.
 
وی گفت: شخصیت‌های بسیاری از لرستان در دوران انقلاب نقش بسزایی داشته و در این جهت باید اقدامات جدی در این استان انجام بدهیم چراکه دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها