سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
نشست ویژه «دختران کتابخوان» در ساری برگزار شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ساری از برگزاری ویژه برنامه فرهنگی «دختران کتابخوان» همزمان با دهه کرامت در کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ساری، ابوذر علیزاده بعدازظهر سه‌شنبه در نشست ویژه «دختران کتابخوان» که در کتابخانه ابن شهرآشوب ساروی برگزار شد، اظهار کرد: دهه  کرامت که آغاز آن با ولادت حضرت معصومه (س) و پایانش با ولادت امام رضا (ع)  همراه است یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.
 
وی افزود: خانواده در کشور عزیز ما  نهاد مقدسی است که نقش اساسی در فرهنگ‌سازی و سلامت افراد جامعه دارد و در این خانواده توقعات و وظایف زن و مرد با هم متفاوت است، اما آنچه انسان‌ها را نزد خداوند محبوب می‌کند عملکرد آنها است و در این میان، خداوند متعال وجود فرزند دختر را دارای برکت قرار داده و از سوی دیگر احترام به دختر به عنوان یک ویژگی انسانی مورد توجه و تأکید قرار دارد.
 
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ساری گفت: امروز در جامعه ما نقش و جایگاه دختران تعریفی والا دارد و از معیارهای اصلی جوامع پیشرفته، حضور دختران و زنان در مسائل فرهنگی و اجتماعی است.
 
در ادامه رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ساری ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: یکی از مباحث مهم امروز در جامعه ایران نقش و جایگاه زنان و دختران در عرصه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی است و این نقش مهم در تمامی عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که دختران این سرزمین می توانند ایفا کنند.
 
احسان مرادی‌فر خاطرنشان کرد: نقش تعیین کننده زن در بقا و رشد جامعه بشری همیشه مورد توجه بسیاری از اندیشمندان، سیاستمداران، مدیران و رهبران جوامع بوده است.
 
در این نشست همه دختران شرکت کننده برنامه های فرهنگی مانند معرفی کتاب، شعرخوانی، دکلمه خوانی و برنامه‌های اینچنینی اجرا کردند و از دختران فعال عضو کتابخانه عمومی، قدردانی به عمل آمد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها