دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
دومین شهر بزرگ کردستان صاحب کتابخانه می‌شود

شهردار سقز از اهدای یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در این شهر خبر داد و گفت: با احداث این کتابخانه سرانه فضای مطالعه در سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان کردستان توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، ارسطو گویلی، صبح دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: توسعه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در این شهر از نیازهای اساسی در حوزه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه شهرداری سقز یک قطعه زمین در این شهر را برای ساخت کتابخانه عمومی اهدا کرد، افزود: سقز دومین شهر پرجمعیت استان بعد از سنندج است و وجود تنها دو باب کتابخانه در این شهر زیبنده نیست و ضروری است زیربنای این نهاد فرهنگی در این شهر افزایش یابد.

شهردار سقز با اشاره به موقعیت مکانی این زمین اهدایی عنوان کرد: این قطعه زمین در شهرک دانشگاه برای ساخت کتابخانه اختصاص یافته است که با توجه به پوشش جمعیت بالای این منطقه و محلات اطراف می تواند بسیار مثمرثمر باشد.

گویلی ادامه داد: کتاب از ارکان مهم در توسعه فرهنگی جامعه است و توجه به این مهم می تواند سبب ارتقای آگاهی و افزایش شاخص های شهروندی در جامعه شود.

وی توجه به زیباسازی فضای کتابخانه‌های عمومی را مهم برشمرد و گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در جذب کتابخوانان به کتابخانه‌های عمومی زیبایی فضای آن است و بر این اساس باید نسبت به بازطراحی و زیباسازی فضای داخلی کتابخانه‌ها توجه شود.

گویلی، ایجاد بوستان و همچنین کافه با محوریت کتاب را از برنامه‌های شهرداری ذکر کرد و افزود: همچنین در این راستا از افراد و نهادهایی که با هدف ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت می کنند، حمایت می کنیم.

شهردار سقز، استفاده از ظرفیت خیرین برای راه اندازی و تجهیز کتابخانه را مهم دانست و اضافه کرد: شهر سقز دارای خیرین شناخته شده و خوشنامی است که با حمایت‌های مادی و معنوی خود به توسعه شهر کمک کرده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با تقدیر از شهردار سقز، عنوان کرد: توجه شهردار سقز به مقوله کتاب ستودنی است و با وجود چنین مدیرانی چشم انداز کتاب و کتابخوانی در استان مطلوب خواهد بود.

محمد مخدومی، کمبود زیربنای کتابخانه‌های عمومی را از مهم ترین مشکلات این حوزه در شهر سقز بیان کرد و گفت: با ساخت کتابخانه‌های جدید و همچنین راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی می توان این مشکل را حل کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی در این شهر روند خوبی دارد و این امر در ارتقای فعالیت‌های کمی و کیفی کتابخانه‌های این شهر تاثیرگذار است..

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستانی یادآوری کرد: در حال حاضر شهرستان سقز دارای پنج باب کتابخانه عمومی نهادی و 10 مشارکتی با بالغ بر 9 هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها