شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
«خلبان‌صدیق» در نمایشگاه نایاب شد

انتشارات سرو (وابسته به باغ‌موزه دفاع مقدس) کتاب «خلبان‌ صدیق» خاطرات آزاده امیر سرتیپ خلبان محمدصدیق قادری را به روایت محمد قبادی در نمایشگاه کتاب 1402 عرضه کرد. این کتاب در روزهای پایانی نمایشگاه نایاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات سرو (وابسته به باغ‌موزه دفاع مقدس) کتاب «خلبان‌ صدیق» خاظرات آزاده امیر سرتیپ خلبان محمدصدیق قادری را به روایت محمد قبادی در نمایشگاه کتاب 1402 عرضه کرد. این کتاب در روزهای پایانی نمایشگاه نایاب شد.

محمد قبادی که خاطرات خلبان صدیق را ثبت و ضبط کرده و در کتاب پیش رو به چاپ رسانده است، خود متاثر از زندگی، کارنامه و اسارت خلبان عاشق ایران است به طوری که در وصف این خاطرات می‌نویسد: «من خاطرات او را ننوشته‌ام بلکه زندگی کرده‌ام. بغض کردم، گریه کردم، خندیدم و به وجد آمدم مخصوصا آنجا که برزان ابراهیم تکریتی برادر ناتنی صدام و رئیس استخبارات عراق به وطن‌دوستی او غبطه می‌خورد، من نیز غبطه خوردم؛ به ایراندوستی و شرافتش و به روح بزرگ و مقاومش و به رشادت‌هایش... او جزو آخرین گروه از اسرا (آزادگان ) به همراه حاج سید‌علی‌اکبر ابوترابی و چند آزاده دیگر پس از ده سال اسارت به وطنش بازگشت؛ زمانی که پیمانش یازده ساله شده بود و همسر جوانش از غم دوری او یک دنیا حرف و سخن بود. و این زنان حق بزرگی بر گردن این کشور و تاریخ آن دارند.»

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها