جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۱
ضرورت توانمندسازی نویسندگان حوزه دفاع مقدس کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان توانمندسازی نویسندگان حوزه دفاع مقدس کرمان را ضروری عنوان کرد و گفت: با آموزش نویسندگان این حوزه، می‌توانیم در بحث واقعه‌نگاری و ثبت و ضبط رویدادهای دفاع مقدس، آثار فاخر‌تری تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، محمود مهدوی فرد پنجشنبه در نشست با «سعید ایرانمنش» سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، توضیح داد: ترویج و گفتمان‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی استان قرار گیرد که بخش عمده آن در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص «جهاد تبیین» خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و روحیه ایثارگری به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شود افزود: این فرهنگ باید در پیچیدگی و مشکلات امروز، برای نسل جدید بازگو شود و اگر نگفتیم کوتاهی از ما بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان با بیان اینکه باید قدر این امنیت که مرهون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است را بدانیم اظهار داشت: ارزش‌های انقلاب باید بواسطه گفتمان سازی بیمه شوند و همه احساس کنند که صاحب ارزش‌های انقلاب هستند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ظرفیت خوبی برای هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه تولید و چاپ کتاب و جمع‌آوری خاطرات و آثار شهدا می‌توانیم هم‌افزایی خوبی داشته باشیم.

در این نشست در خصوص هماهنگی و مشارکت در بحث چاپ کتاب شهدا و دفاع مقدس توسط ادارات و سازمان‌ها با این اولویت که مطالب مربوط به شهدا از قبیل زندگی نامه، خاطرات و... جمع آوری و در سال جاری نسبت به چاپ کتاب اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها