دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
ادبیات دفاع مقدس یک میراث طلایی برای آینده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه بیستمین جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس گفت: آثار کم‌نظیری در حوزه دفاع مقدس پدیدآمده‌اند که رکورد تجدید چاپ را شکسته‌اند. بعضی از آثار به شمارگانی بیش از ۱۵۰هزار نسخه دست یافته‌اند و این به دلیل جذابیت ذاتی دفاع مقدس و کسانیست که درباره آنها صحبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ اختتامیه بیستمین جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس دوشنبه ۲۲ اسفند در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم با گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا گفت: «این جلسه برای تکریم حوزه نشر و ناشران دفاع مقدس برگزار شده است که اتفاق بسیار خوبی به دست دوستان در حوزه دفاع مقدس است. خدا را شاکریم که در این دوره کتاب‌های بسیار خوبی معرفی شدند.

وی افزود: موزه دفاع مقدس گنجینه بی‌پایان در کشورمان آنقدر حرف ناگفته دارد که از این بیمناک هستیم که فرصت کافی برای انتقال آن به نسل بعد نداشته باشیم. آثار کم‌نظیری در حوزه دفاع مقدس پدیدآمده‌اند که رکورد تجدید چاپ را شکسته‌اند. بعضی از آثار به شمارگانی بیش از ۱۵۰هزار نسخه دست یافته‌اند و این به دلیل جذابیت ذاتی دفاع مقدس و کسانی است که درباره آنها صحبت می‌شود. شاید مهم‌ترین نقش در این اتفاق را رهبری بر عهده دارند که با نگاه ویژه خودشان، به این موضوع جایگاه بخشیده‌اند و عمده تقریظ‌های ایشان در این حوزه است.

وی ادامه داد: همچنین ایشان با نگاه ویژه‌ای که به این موضوع داشتند نویسندگانی مانند حمید حسام را به جامعه دفاع مقدس معرفی کردند که نشان‌دهنده قدرت نویسندگان در این حوزه است. دفاع مقدس ما معجزه‌آفرینی نموده و خانواده شهیدان حاج بابایی که کتاب‌ «حاج جلال» هم درباره پدر این خانواده است نمونه بارز آن هستند. این‌ها معجزات دفاع مقدس است.

اسماعیلی با اشاره به جذابیت ادبیات دفاع مقدس در جهان گفت: عظمت جمهوری اسلامی را امروزه باید در اطراف دریای کارائیب مشاهده کرد. کتاب «سلول چهارده» که خاطرات رهبر در دوران مبارزاتی ایشان است به زبان اسپانیولی ترجمه شده است. نسل جوان ما به خوبی نمی‌داند که دفاع مقدس چه گنج بزرگی را در اختیارش قرار داده و چه افتخاری برایش کسب کرده است.

وی افزود: امسال توفیق داشتیم در جشنواره فجر هم چند فیلم در مورد شهدای گران‌قدر داشته باشیم که سوژه‌های بسیار جذابی داشتند.

وی ادامه داد: حوزه کتاب حوزه بسیار مهم و تأثیرگذار و ماندگاری است. این کاری که امروز در بحث دفاع مقدس انجام می‌دهیم ثبت یک میراث طلایی برای آینده است.

اسماعیلی در پایان ضمن تشکر از برگزاری این مراسم برای حوزه کتاب و نشر آرزوی پیشرفت روزافزون کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها