دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
مجموعه‌شعر «تنهایی دسته‌جمعی» در بوشهر رونمایی شد

مجموعه‌شعر «تنهایی دسته‌جمعی» سروده بهراد باغبانی‌نیک، شاعر سپیدسرای جنوبی در آیینی که به همت دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر شامگاه یکشنبه، 21 اسفندماه برگزار شد، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در بوشهر، مجموعه‌شعر «تنهایی دسته‌جمعی» سروده بهراد باغبانی‌نیک، شاعر سپیدسرای بوشهری در آیینی که به همت دانشگاه فرهنگیان بوشهر یکشنبه، 21 اسفندماه 1401 برگزار شد، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان بوشهر رونمایی شد.

 این مجموعه‌شعر 30 شعر بهراد باغبانی‌نیک را در برمی‌گیرد که در 87 صفحه با شمارگان 1000 نسخه بهمن 1401 از سوی انتشارات «هرمز» منتشر شده است.

طبق گفته باغبانی‌نیک،نام «تنهایی دسته‌جمعی» برای این مجموعه‌شعری براساس نام یکی از شعرهای اجتماعی انتخاب شده است.

مجموعه‌شعر «تنهایی دسته‌جمعی» که برنده دومین جایزه ملی شعر داروگ شده‌ است، در بردارنده موتیف‌های عاشقانه و موضوعات اجتماعی است که با استفاده از تکنیک‌‌های زبانی، افق دید نو، عینیت‌گرایی، زاویه‌‌گردانی، تاویل معنایی، عاطفه قوی و بهره‌گیری از فرم و ساختار تازه، بومی‌گرایی و بهره‌گیری از زبان و اندیشه، روایتمندی، آنات شاعرانه و ایماژگرایی سروده شده‌اند.

به گزارش ایبنا؛ بهراد باغبانی‌نیک، متولد ۲۸ فروردین‌ ۱۳۶۲ و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات و هم‌اینک دانشجوی کارشناسی‌ارشد زبان و ادبیات فارسی است. وی در نیمه دوم دهه ۷۰ با سرودن غزل و دوبیتی فعالیت ادبی خود را شروع کرد اما در نیمه اول دهه ۹۰ با پیوستن به جریان شعر آزاد(نیمایی و سپید)، خود ادبی‌اش را کشف کرد.

باغبانی‌نیک با حضور فعال و مستمر در کارگاه‌های ادبی استان بوشهر و نیز با تکیه بر استعداد و اندوخته ادبی و از همه مهم‌تر آشنایی با شاعران و منتقدان ادبی معاصر مسیر خود را در ادبیات امروز هموار کرده‌ است. از افتخارات ادبی این شاعر می‌توان به کسب مقام برگزیده نخستین جایزه شعر جم (۱۳۹۶)، مقام دوم جشنواره سراسری دانشگاهای کشور (سال ۱۳۹۷)، مقام اول استانی سوگواره شعر از عرشیان نینوا (سال ۱۳۹۸)، مقام دوم سوگواره استانی شعر از عرشیان نینوا (سال ۱۳۹۹)، مقام برتر سوگواره تشان سال (1041)، برگزیده جایزه ملی شعر داروگ سال(1401)، کسب رتبه برتر سوگواره عرشیان نینوا سال(1401) و اشاره کرد.

باغبانی‌نیک افزون بر انتشار مجموعه‌شعر سپید «تنهایی دسته جمعی» که بهمن 1401 راهی بازار کتاب کرده، شعرهای خود را در بیشتر معتبر ادبی کشور نیز منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها