یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
میزگرد تخصصی «وضعیت نشر بوشهر و حلقه‌های مفقوده آن»  برگزار می‌شود

میزگرد تخصصی «وضعیت نشر بوشهر و حلقه‌های مفقوده آن» به همت کمیته «کتاب» خانه مطبوعات استان بوشهر در مدرسه تاریخی سعادت بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در بوشهر، میزگرد تخصصی «وضعیت نشر بوشهر و حلقه‌های مفقوده آن» با حضور سیدقاسم یاحسینی، نخستین ناشر بعد از انقلاب اسلامی استان بوشهر؛ علی هوشمند، دومین و باتجربه‌ترین ناشر بعد از انقلاب این استان، مهدی انصاری و صالحه رئیسی، ناشران حوزه ادبیات داستانی و دفاع مقدس استان بوشهر دوشنبه ساعت 18 تا 21 در مدرسه تاریخی سعادت بوشهر برگزار می‌شود.

این میزگرد با محوریت «بررسی انتقادی کارنامه نشر در بوشهر»، «هم‌اندیشی درباره تاریخچه نشر در استان»، «بررسی و تحلیل موانع و مشکلات نشر در بوشهر»، «موانع و مشکلات مالی و تدارکاتی نشر در بوشهر»، «بررسی معضل عدم توزیع صحیح کتاب ناشران بوشهری در سیستم پخش کشور»، «تبیین دلایل لزوم تشکیل اتحادیه ناشران در بوشهر» و... برگزار می‌شود.

در ادامه این برنامه همچنین از صدمین کتاب سیدقاسم یاحسینی، نویسنده و مورخ اجتماعی با عنوان «مدرنیته و جنگ جهانی اول در بوشهر» رونمایی خواهد داشت. بشیر علوی، نویسنده و منتقد بوشهری درباره این اثر سخنانی را ایراد خواهد کرد.

به گزارش ایبنا؛ استان بوشهر حدود 80 ناشر دارد که از این شمار، تنها 20 ناشر فعالیت دارند و نبود اتحادیه ناشران در این استان یکی از خلاهایی است که حوزه نشر آن را در معرفی و توزیع و پخش کتاب در کشور با چالش جدی مواجه کرده است؛ بنابراین برنامه‌ریزی شده که در این میزگرد که با حضور کارشناسان حوزه نشر برگزار می‌شود، فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه شناسایی شود تا نقشه‌راه روشنی برای برون‌رفت نشر استان بوشهر از مسائل چالشی تدبیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها