دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
مجتمع فرهنگی«آشخانه» به نام حکیم نظامی نامگذاری می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برنامه‌ریزی و اجرای رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در گرامیداشت حکیم نظامی در مرکز و شهرستان‌های تابعه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) تقی صادقی با اشاره به اینکه از یک هفته پیش از 18 اسفندماه فعالیت‌های این اداره کل در گرامیداشت مقام حکیم نظامی آغاز خواهد شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های راهبردی صورت گرفته، به جای فعالیت‌های متمرکز در مرکز استان، مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگی و هنریِ مرتبط با حکیم نظامی در مرکز و شهرستان‌ها برگزار می‌شود. این اقدامات از یک هفته پیش از 18 اسفندماه آغاز و با یاری خداوند در روز هجدهم، اختتامیه مراسم‌ها ساماندهی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه افزود: در راستای تکریم هرچه بیشتر حکیم نظامی در استان خراسان شمالی، ساختمان فاز دوم کتابخانه عمومی و مجتمع فرهنگی «آشخانه»، مرکز شهرستان «مانه و سملقان» نیز به نام حکیم نظامی نامگذاری و در ایام دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

صادقی به سایر فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در تجلیل از حکیم نظامی نیز اشاره و اظهار کرد: برگزاری جلسات نظامی خوانی با حضور استادان، تهیه نماهنگ‌های مرتبط با حکیم نظامی و اجرای تئاتر با محوریـت حکیم نظامی با همکاری حوزه هنری استان از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است.

او اضافه کرد: با توافق صورت گرفته با صداوسیمای استان تا پیش از 18 اسفندماه با حضور استادان مختلف زبان و ادب فارسی در سیما و صدای استانی، اندیشه، شعر و آثار حکیم نظامی به مخاطبان بیشتر و بهتر معرفی خواهد شد. همچنین بنابراین است که باهمکاری دانشگاه بجنورد، نشست‌های مختلف پژوهشی و تخصصی نظامی‌شناسی در این دانشگاه برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در پایان تأکید کرد: در راستای مشارکت بیشتر دانش آموزان در رویدادهای فرهنگی و هنری مرتبط با حکیم نظامی، با توافق صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، چندین مدرسه در مرکز استان و شهرستان‌ها در قالب پویش‌های مختلفِ آموزش محور به خصوص در حوزه هنرهای تجسمی و خوشنویسی با محوریت اشعار نظامی، در این رویداد استانی مشارکت فعال داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها