چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
«مدیریت شهری در ایران» منتشر شد

«مدیریت شهری در ایران» اثر محمدرضا روشنی را انتشارات آریوحان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام ، انتشارات آریوحان با مدیریت آیت محمدی (کلهر) کتاب «مدیریت شهری در ایران» اثر محمدرضا روشنی را در 270 صفحه برای علاقه‌مندان و فعالان در حوزه مدیریت شهری و دانشجویان شهرسازی و مدیریت شهری چاپ و منتشر کرده است.

نویسنده در این کتاب ابتدا با گذری بر تاریخ مدیریت شهری از تمدن عیلام با تأکید بر شهرنشینی در دهلران به‌عنوان بخشی از تمدن عیلام اشاره کرده و به‌طور کوتاه به دوره شهرنشینی ایران‌باستان و دوره اسلامی و معاصر پرداخته است.
 
کتاب مدیریت شهری در ایران در هشت فصل تدوین شده و نویسنده، نخستین‌بار در کشور، تفکیک مدیریت شهری را به دو بخش مدیریت سیاسی (امنیتی-انتظامی) و مدیریت غیرسیاسی (مدیریت شورا-شهرداری) و ارائه چند مدل و تفکیک این مدیریت در ساختار سیاسی و مدیریتی کشور پیشنهاد داده و به اهمیت آن پرداخته است.
 
نویسنده مجدد پیشنهاد داده که همه ادارات و سازمان‌های دولتی و حتی خصوصی در ارتباط با رفاه شهروندان از‌جمله: اداره برق، آب و فاضلاب، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهزیستی،مسکن و شهرسازی و... تحت مدیریت شورای منتخب مردم و شهرداری در آیند و مجموعه مدیریت شهری ایجادکنند و سپس با ارائه راهکارهایی برای توسعه مدیریت شهری از جمله مدل سلسله مراتب نظام مدیریت شهری با نگرش مردم سالاری-مدل جایگاه مدیریت شهری در سیستم اداری-مدل شهر الکترونیک-مدل ارتباط منظومه‌ای مدیریت شهری با زیرساخت‌های شهر به اهمیت و مزیت و ضرورت این شیوه مدیریت در ساختار نظام شهری ایران پرداخته است.
 
مطالعه کتاب مدیریت شهری در ایران، به‌عنوان راهنمایی برای تلاشگران مدیریت شهری، اعضای شورای اسلامی شهرها، مدیران شهری و علاقه مندان و فعالان در حوزه مدیریت شهری و دانشجویان شهرسازی ومدیریت شهری توصیه می‌شود.

نشر آریوحان این کتاب را به قیمت 100 هزارتومان و با طرح جلدی از روژان محمدی به چاپ رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها