چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
«جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» کانون محوری برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در نخستین جلسه ستاد نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، تأکید این رویداد باید کانون محوری دیگر برنامه‌های فرهنگی توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، نخستین جلسه ستاد نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، به ریاست علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور اعضای عضو کارگروه در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، گفت: جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب باید به‌عنوان کانون‌محوری دیگر برنامه‌های فرهنگی توسعه یابد و برای ترویج بحث کتابخوانی باید توجه ویژه کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نشان‌دهنده اهمیت موضوع فعالیت فرهنگی در روستا‌ها و عشایر و بهانه‌ای برای توجه به این مناطق است، افزود: هدف این جشنواره ترویج فرهنگ کتابخوانی، حمایت از اقدامات انجام‌شده در روستاها، پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی دارای فرهنگی بسیارعمیق بوده و با توجه به اینکه اقوام و ادیان زیادی در کنار هم زندگی می‌کنند باید در بحث کتاب هم این در کنار هم بودن نشان دهند.

نوروزی بیان کرد: نکاتی که در بحث انتخاب روستا در این جشنواره‌ها مطرح است صرفا بحث کتابخوانی نیست بلکه فعالیت‌هایی که در محور کتاب صورت می‌گیرد مدنظر است.

محسن رضایی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه نیز با بیان اینکه متأسفانه کتابخانه‌های مساجد خالی از کتاب‌های جدید است، گفت: نگاه به روستاهای نباید نگاه جشنواره‌ای باشد و هدف از برگزاری برنامه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور است.

وی افزود: مدیران کانون‌های می‌توانند سفیران فرهنگی باشند و در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتایخوانی کمک موثری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها