چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
دیداری فرهنگی با سیمین‌دخت وحیدی

عصر چهارشنبه (۵ بهمن‌ماه) یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و برخی از شاعران آیینی و انقلاب با سیمین‌دخت وحیدی، یکی از شاعران زن مطرح انقلاب دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در این دیدار که در منزل این شاعر پیشکسوت برگزار شد، همراه با مدیران فرهنگی کشور، شاعرانی همچون رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، حسین اسرافیلی، نغمه مستشار نظامی و چند تن دیگر از اهالی ادبیات کشور حضور داشتند.

محمدقاسم فروغی جهرمی، فرزند سیمین‌دخت وحیدی که نویسنده و پژوهشگر است در این دیدار فرهنگی به ذکر نکاتی از زندگی ادیبانه و تلاش‌های ادبی این بانوی شاعر پرداخت. وی به دغدغه‌های گذراندن زندگی شخصیت‌های پیشکسوتی مانند سیمین‌دخت وحیدی اشاره کرد و گفت: کسانی مانند ایشان که در هیچ سازمانی استخدام نبودند و نیستند و حقوقی دریافت نمی‌کنند با مشکلات مالی درخور توجهی مواجه هستند‌.

فروغی گریزی نیز به مسئله کم‌توجهی اهالی فرهنگ و ادب به این بانوی شاعر زد و از منتشر نشدن اشعار چاپ‌نشده او گفت.

یاسر احمدوند و علی رمضانی نیز به نوبه خود از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران از آثار و تلاش‌های فرهنگی و ادبی این بانوی شاعر خبر دادند.

سیمین‌دخت وحیدی در پایان این دیدار از حضور اهالی فرهنگ و توجه آن‌ها تشکر کرد.

سیمین‌دخت وحیدی در سال ۱۳۱۲ در شهر جهرم استان فارس به دنیا آمده است. وی یکی از چهره‌های ماندگار ادب فارسی است. وحیدی در حوزه‌ هنری، آموزش و پرورش و تربیت معلم خدمت کرده است. قبل از انقلاب شعرهای سیاسی می‌سرود و پس از آن اشعارش در رابطه با انقلاب، رزمندگان و موضوعات دیگر بود. اشعار وی دارای اصالت اخلاقی و مایه‌های خاص عرفان اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها