سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کتاب «روح‌الله» روایتِ مستند زندگی امام خمینی(ره) منتشر شد

کتاب «روح الله» تکیه بر وقایع مستندی دارد که در کنار یکدیگر، بخش مهمی از زندگی تاریخی و سیاسی رهبر انقلاب اسلامی را بازگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، زندگی تاریخی، سیاسی شخصیت‌های بزرگ و به‌ویژه رهبران اثرگذار در انقلاب‌های مهم، همواره از علاقه‌مندی‌های اقشار کتاب‌خوان جامعه بوده است. سیدروح‌الله موسوی خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، شخصیتی چندبعدی است که مطالعه و شناخت زندگی او، هم در فهم تاریخ معاصر موثر است و هم می‌تواند در تصمیم‌گیری برای افق‌های آینده موثر باشد.

هادی حکیمیان پس از چند تجربه همکاری موفق با نشر شهرستان ادب و تالیف آثار درخشانی همچون «برج ناز»، «برج قحطی»، «باغ خرمالو» و «خواب پلنگ» این بار سعی داشته است به تعبیر خود، پاره‌ای از رخداد‌های مهم تاریخی موثر در شکل‌گیری شخصیت آیت‌الله خمینی و به‌تبع آن، انقلاب اسلامی و همچنین زمان جنگ و مدیریت حضرت امام(ره) در جامعه و جنگ  را به زبان داستان، برای مخاطبان ادبیات در قالب کتاب «روح‌الله» روایت کند.

«روح الله» تکیه بر وقایع مستندی دارد که در کنار یکدیگر، بخش مهمی از زندگی تاریخی و سیاسی رهبر انقلاب اسلامی را بازگو می‌کند. منابع و ماخذ مذکور در پایان کتاب، به خوبی روشنگر دقت نویسنده و تلاش او برای روایتی دقیق از وقایع دارد ولی این امر منافی استفادۀ نویسنده از تکنیک‌های معمول زندگی‌نامه‌نویسی برای تبیین و جذابیت بیشتر اثر نیست. اثر در ده فصل نوشته شده و هر فصل راوی یکی از بخش‌های مهم زندگانی امام خمینی است.

کتاب روح‌الله (روایت مستند زندگی امام خمینی) تالیف هادی حکیمیان در 412 صفحه و قیمت 200 هزار تومان توسط انتشارات شهرستان ادب به‌تازگی به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها