سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
تشریح برنامه‌های کانون  به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فارس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، نشست خبری تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به‌مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه‌شنبه (4 بهمن‌ماه) برگزار شد.

سعیدرضا کامرانی گفت: نظر به اهمیت برگزاری باشکوه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کمیته تخصصی کودک و نوجوان دهه فجر بر عهده کانون گذاشته شده است؛ بنابراین با مغتنم شمردن این رویداد برای وفاق ملی و وحدت و «جهاد تبیین» به بیان دستاوردهای انقلاب می‌پردازیم. برنامه‌ریزی کردیم، براساس محتوای ایرانی و اسلامی به تدوین برنامه‌ها با همکاری کارگروه کودک و نوجوان پرداختیم.

وی با ضمن تشریح برنامه‌های دهه فجر در استان فارس، عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در طول دهه فجر امسال اجرای ویژه برنامه «سبز، سفید و قرمز در تمام مراکز در فارس است.

کامرانی دیدار با خانواده شهدا و گل افشانی قبور شهدا را از برنامه‌های دیگر کانون به‌مناسبت دهه فجر برشمرد و افزود: برای برگزاری برنامه‌ها در مناطق کم‌برخوردار، «پیک امید» در مناطق محروم استان برگزار خواهد شد.

وی از طراحی دومین مرکز پویانمایی در استان فارس به میزبانی شهر لار هم خبر داد که در طول دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از برگزاری مسابقه ادبی با محوریت پرچم جمهوری اسلامی خبر داد و اعلام کرد: مسابقه «هم قصه و هم نقاشی» نیز در طول دهه فجر 1401 برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه مادر و کودک از ۱۱ تا ۱۴ بهمن‌ماه در شیراز
وی از برپایی نمایشگاه مادر و کودک از ۱۱ تا ۱۴ بهمن‌ماه جاری به میزبانی شیراز با همکاری کانون، بخش خصوصی و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس خبر داد.

کامرانی همچنین به برنامه‌های اجرا شده در طول سال جاری پرداخت و گفت: جشنواره قصه‌گویی که معتبرترین جشنواره کشور در کانون است را برگزار و ۹۵۵ اثر در فارس دریافت کردیم. 12 قصه‌گو راهی بخش منطقه‌ای در استان خوزستان شدند؛ همچنین در مقطع کشوری سه نفر به جشنواره ملی قصه‌گویی راه پیدا کردند که در یزد برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از ایجاد خانه عروسک‌ها در استان فارس در سال جاری خبر داد و افزود: این عروسک‌ها ارتباط با فرهنگ بومی و محلی استان دارد و این مقدمه‌ای برای ایجاد موزه عروسک‌ها در شیراز است.

وی رونمایی از سه کتاب صوتی در استان فارس را از دیگر اقدامات سال 1401 کانون برشمرد و گفت: این تولیدات برای نخستین‌بار در استان فارس روی داد. هر مجموعه حاوی 30 داستان است.

کامرانی برگزاری هجدهمین سوگواره عاشورایی در استان فارس از دیگر اقدامات سال جاری کانون عنوان کرد و ادامه داد: همچنان بسیاری از برنامه‌های کانون برخط برگزار می‌شود.

منصور امینی، معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز در این نشست درباره ساختمان شماره  یک این کانون در شیراز اعلام کرد: از آنجا که رسالت اصلی کانون، فرهنگی، ادبی و هنری است؛ بنابراین برای این رسالت باید زیرساخت‌هایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه درنتیجه رایزنی‌ها در بخش اعتبارات عمرانی اعتبارات درخوری به کانون اختصاص یافته است، افزود: افزایش این اعتبار بیش از صددرصد بوده است.

ساختمان‌های کانون در استان فارس بیش از ۲۵ سال است که نیاز به نوسازی دارد
امینی با تاکید بر اینکه قدمت ساختمان‌های کانون در استان فارس بیش از ۲۵ سال است که نیاز به نوسازی دارد، افزود: با گذر از مراحل سخت کرونایی شاهد حضور کودکان در مراکز هستیم؛ بنابراین نیاز است که برای حضور مداوم آن‌ها تجهیزات و فضای کافی در نظر گرفته شود؛ البته نگاه سازمان برنامه و بودجه به کانون مثبت است.

وی سپس درباره توافقنامه با شهرداری برای تامین فضای جایگزین ساختمان کانون در بوستان ولی‌عصر که در پروژه پُل کابلی از بین رفت و ساختمان شماره یک در باغ ملی، اعلام کرد: به‌رغم اینکه 9 سال از آن توافقنامه می‌گذرد، تعهدات شهرداری انجام نشده است. قرار بود 800 متر زمین در اختیار کانون قرار بگیرد اما محقق نشده است.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با یادآوری اینکه ساختمان شماره یک در باغ ملی با قدمت بیش از ۵۵سال برای کانون و همچنین شهروندان شیرازی حایز اهمیت است، ساختمان شماره یک در همین جایگاه حفظ می‌شود و ابتدای سال 1402 با نمای بازسازی شده به چرخه مراکز فرهنگی و هنری کانون می‌پیوندد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها