شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
نکوداشت‌ سعید تشکری در آیین افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر

نکوداشت سعید تشکری، نویسنده فقید مشهدی همزمان آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خراسان رضوی، افتتاحیه چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر با حضور مردم و مسئولان، شنبه (1 بهمن‌ماه) در تالار وحدت برگزار می‌شود. یکی از برنامه‌های این مراسم نکوداشت دو هنرمند فقید تئاتر، علی سلیمانی، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر و سعید تشکری نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس است.
 
معرفی برگزیدگان و منتخبان بخش‌های مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه پژوهش و رادیو تئاتر از دیگر بخش‌های این برنامه است.
 
زنده‌یاد سعید تشکری طی دو دهه گذشته جزو نویسنده‌‌های پُرکار در حوزه نمایشنامه، فیلمنامه‌نویسی همچنین رمان و داستان در حوزه مفاهیم رضوی بود؛ به‌گفته خودش از اواسط دهه هشتاد هیچ‌گاه جز برای حضرت رضا‌(ع) ننوشت. کارگردانی تئاتر، داستان‌نویسی، مقاله‌نویسی، نمایشنامه‌ و فیلمنامه‌نویسی ازجمله فعالیت‌های کارنامه سعید تشکری است.
 
«ولادت»، «پاریس‌ پاریس»، «بارِ باران»، «غریب قریب»، «مفتون و فیروزه»، «هرایی»، «هندوی شیدا»، «پاکان و الماس»، «آبی‌ها»، «موقف»، «اوسنه گوهرشاد»، «دورتاب»، «سیمیا»، «آرتیست»، «پريزاد»، «شاه بهار» و «دورگه» برخی از آثار زنده‌یاد سعید تشکری است
 
نکوداشت شادروان‌ «استاد سعید تشکری» داستان‌نویس و نویسنده مطرح مشهدی با حضور همسر و دختران وی امروز ساعت 15 و 30 دقیقه همزمان با افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
 
به گزارش ایبنا؛ سعیدتشکری، نویسنده و پژوهشگر، سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه ۱۴۰۰ پس از سال‌ها مبارزه با بیماری MS در بیمارستان رضوی مشهد درگذشت و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها