شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
«پاییز آمد» میهمان عصری با زنان نویسنده می‌شود

امروز، اول بهمن برنامه عصری با زنان نویسنده حوزه هنری با حضور گلستان جعفریان، از نامزدان نهایی بخش مستندنگاری پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این برنامه که امروز، ساعت 15 تا 17 در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود، گلستان جعفریان، ضمن معرفی کتاب «پاییز آمد» به پرسش‌های حاضران نشست درباره نقاط قوت و ضعف این اثر پاسخ می‌دهد.

«پاییز آمد» شامل خاطرات فخرالسادات موسوی، همسر سردار شهید احمد یوسفی و روایت دختر 18 ساله‌ای است که عاشق معلم سلاح‌شناسی پاسدارش می‌شود. نکته متفاوت در «پاییز آمد» چالشی است بین یک ازدواج ساده و انتخاب پیچیده که با مخالفت خانواده روبه‌رو می‌شود. مامان لحیا و بابا ضیاء نگران حال دخترشان هستند، اما فخرالسادات موسوی و شهید احمد یوسفی می‌گویند که زندگی را برای رشد می‌خواهند.

در بخشی از این اثر آمده است: «سی و پنج سال می‌گذرد؛ اما هنوز پاییز که می‌آید نمی‌دانم از آتش مهری که بر جانم انداخته غمگین باشم یا مسرور. به برگ‌های زیبا و رنگارنگ می‌‌نگرم؛ با من سخت می‌گویند: زیبایی مرگ ما از زیبایی زندگی ماست... آری! پاییز برای من بغضی تمام‌نشدنی دارد. تب و لرزی است که حس آشنایش گرما‌بخش وجود من است. هنوز و همیشه نگاهم شور دیدنش را می‌ریزد و مرا بر دوست داشتنی‌ترین دوراهی ماندن و رفتن رها می‌کند... اصلا پاییز بهار من است، وقتی شکوفه می زند زخم های دلم در خزان فصل‌ها».

جلسات «بانوی فرهنگ» با هدف خوانش و نقد و بررسی داستان‌های کوتاه اعضای بانوی فرهنگ تشکیل می‌شود.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها