سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
«سرگذشت اتاق خصوصی»؛ روایتی از 140 سال فعالیت و تلاش بازرگانان پایتخت

کتاب «سرگذشت اتاق خصوصی» متشکل از اسناد و تصاویر و نشریات است که به تناسب موضوع در تواتر تاریخی در کنار یکدیگر چیده شده است. این اسناد به نحوی روایتگر حدود یکصد و چهل سال فعالیت و تلاش بازرگانان پایتخت برای حضور در عرصه‌های مختلف اقتصادی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات امین‌الضرب کتاب «سرگذشت اتاق خصوصی» (اتاق بازرگانی تهران به روایت اسناد تاریخی) تالیف علی ططری را روانه پیشخان کتابفروشی‌ها کرد. 

مجموعه اسناد و مستنداتی که در این دفتر گردآوری شده است حاصل 10 سال جست‌وجو در آرشیوهای مختلف دولتی و خصوصی است. گرچه این امکان وجود دارد که اسناد بیشتری هنوز از چشم پژوهشگران و مرکز اسنادی و آرشیوی مستور مانده باشد و امید می‌رود در آینده مورد بازیابی قرار گیرد، اما بی‌گمان مجموعه حاضر برگرفته از جدیدترین اسناد بازیافته که طی سالیان گذشته فراهم‌آوری شده است. مجموعه حاضر متشکل اسناد و تصاویر و نشریات است که به تناسب موضوع در تواتر تاریخی در کنار یکدیگر چیده شده است. این اسناد به نحوی روایتگر حدود یکصد و چهل سال فعالیت و تلاش بازرگانان پایتخت برای حضور در عرصه‌های مختلف اقتصادی کشورمان است.

همچنین، نمایانگر آن است که مدیران اتاق تهران طی یکصدوچهل سال قبل اهتمام ویژه‌ای برای اقدام اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته‌اند. از چاپ مجله و کتاب گرفته تا تاسیس یتیم‌خانه و بیمارستان و راه‌اندازی دبیرستان و دانشگاه، همه و همه نشان دهنده نوع نگاه ایشان به جامعه و لزوم پیشرفت آن است. این موضوع حائز اهمیت است که با حرکت رو به جلو در تاریخ و بازه زمانی مورد اشاره به خوبی پیداست که فعالیت‌های اتاق بازرگانی تهران روزبه روز به سمت تعالی و تنوع و پیشرفت بوده است.

کتاب «سرگذشت اتاق خصوصی» را انتشارات امین‌الضرب «سرگذشت خانه بخش خصوصی» (اتاق بازرگانی تهران به روایت اسناد تاریخی) تالیف علی ططری در 204 صفحه به بهای 300 هزار تومان به بازار نشر روانه کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها