چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
دو داستان مصور از سیلوی ژیراده‌ فرانسوی برای کودکان

نشر برکه، دو داستان کودک مصور از سیلوی ژیراده‌ی فرانسوی با عناوین «خیابان و همه‌ی خطرهایش» و «گذشته، گنجینه‌ی من» را با ترجمه زهره ناطقی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «خیابان و همه‌ی خطرهایش» عنوانی است که سیلوی ژیراده بر کتابی گذاشته که شامل پنج افسانه کوچک است. این افسانه‌ها کمک می‌کنند یاد بگیریم در خیابان احتیاط کنیم.

خودروهای هیولا، شهر پیتونویل را اشغال کرده‌اند و حیوان‌ها در معرض خطر هستند. با خواندن پیش‌آمدهای ناگوار مورچه قرمز در پیاده‌رو، پنگوئن کوچولوی دوچرخه‌سوار، جوجه و دوستانش و خانواده خوکچه هندی در سفر، کودکان می‌توانند از خطرات خیابان و خودروها آگاه شوند.

این کتاب با پنج داستان بانمک به همراه نقاشی‌های سرگرم‌کننده، درباره خطرهای خیابان هم به عابران کوچولو و هم به بزرگ‌ترهایشان اطلاعات مفیدی می‌دهد.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«شامپانزه به ملاقات رییس خودروهای هیولا می‌رود تا با او مذاکره کند و به توافق برسد. آن‌ها می‌خواهند گذرگاه‌های مخصوص عابر پیاده‌ای را روی زمین خط‌کشی کنند. کرم‌های شب‌تاب برای این‌که هیولاها توقف کنند؛ نوک دم‌هایشان را به رنگ قرمز و بعد برای رد شدن به رنگ سبز در خواهند آورد.
از این پس خودروهای هیولا در شهر حرکت خواهند کرد و عابران پیاده برای رد شدن از خیابان باید منتظر بمانند تا نوبتشان شود. حالا لاک‌پشت خیالش راحت‌تر می‌شود؛ شاید این‌کار مانع از ایجاد ترک‌های جدید بر روی لاک آسیب‌دیده‌اش شود.».

نشر برکه، این اثر را با تصویرگری پوئینگ روسادو و ترجمه زهره ناطقی در 70 صفحه مصور رنگی و به بهای 55 هزار تومان برای گروه سنی نوخوان (+7 سال) منتشر کرده است.

سیلوی ژیراده اثر دیگری هم نوشته که نشر برکه با تصویرگری و ترجمه همان تصویرگر و مترجم به تازگی منتشر کرده است. این کتاب «گذشته، گنجینه‌ی من» نام دارد که درباره اهمیت گذشته با کودکان صحبت می‌کند. نویسنده اثر می‌گوید «میراث متعلق به همه است. این گنجینه‌ای است که همه باید از آن مراقبت کنیم. میراث برای ما داستان‌هایی از گذشته تعریف می‌کند و همچنین یک تخته‌ی پرش به آینده است. به بناهای تاریخی محدود نمی‌شود و بخشی از زندگی روزمره‌ی ماست؛ در طبیعت، ساختمان‌ها، صنایع دستی، آثار هنری و آداب و رسوم یافت می‌شود.».

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«یک روز، موش کوچولوی کنجکاو، در نهایت تعجب می‌بیند که ساکنین جدیدی با جاروی دستی، تی زمین‌شویی و جاروبرقیِ صورتی زیبایی به قصر می‌آیند. قصر در یک چشم به هم زدن مثل یک سکّه‌ی تازه برق می‌زند. جاروبرقی صورتی زیبا خراب می‌شود و در یک گوشه‌ی قصر می‌ماند. صدسال دیگر، ارواح به نوه‌ی دختر این موش کوچولوی کنجکاو می‌گویند که این وسیله‌ی عجیب و غریب برای چه کاری استفاده می‌شده است!».

نشر برکه کتاب «گذشته، گنجینه‌ی من» را نیز در 54 صفحه مصور رنگی و به بهای 40 هزار تومان برای گروه سنی نوخوان (+7 سال) منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها