جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
منظومه‌ امیرارسلان نامدار منتشر شد

منظومه‌ امیرارسلان نامدار به قلم حسن رزمجو(مشعل) شاعر صاحب‌سبک خراسانی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، «امیرارسلان نامدار» کتابی فولکلور با متنی حماسی و از محبوب‌ترین داستان‌های عامیانه‌ ایرانی است و از دیرباز بین مردم مشهد دست به دست شده و سینه به سینه نقل می‌شده. این کتاب نخستین‌بار از سوی حسن رزمجو (مشعل)، دبیر بازنشسته‌ خراسانی و  از شاعران صاحب‌سبک خراسانی به زیور طبع آراسته شده است. حسن رزمجو که حدود 6 سال درباره این داستان کار کرده این کتاب را در 12060 بیت به نظم در آورده است.

تصحیح و ویرایش ابیات این کتاب به عهده‌ مصطفی مصلحی، شاعر خوشنام مشهدی انجام شده  و احیا و تدوین این اثر منظوم، به کوشش مهدی قربانی، نویسنده و محقق مشهدی صورت گرفته است.

در منظومه‌ امیرارسلان نامدار، دکتر اشرف‌زاده، معاون دانشگاه آزاد مشهد و شاعر سرشناس مشهدی، دکتر علیرضا قیامتی، شاهنامه‌پژوه و سید‌ناصر میبدی کرمانشاهی، شاعر، ادیب و مجموعه‌دار خراسانی بر این کتاب تقریظ نوشتند که مبین اعتبار ادبی این اثر است.

 این کتاب که به تازگی از سوی انتشارات قاف مشهدالرضا(ع) به چاپ رسیده با قطع وزیری، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 600 هزار تومان روانه بازار نشر شده است. «کوچه‌های غربت» و «یک سبد ترانه» از دیگر آثار چاپ شده‌ حسن رزمجو(مشعل) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها