شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
پیام نمایشگاه «پژوهش‌های فقهی معاصر» پویایی فقه و حوزه است

آیت‌الله فاضل لنکرانی، مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) پیام روشن نخستین نمایشگاه تخصصی «پژوهش‌های فقهی معاصر» را بالندگی و پویایی فقه و حوزه برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، نخستین نمایشگاه تخصصی «پژوهش‌های فقهی معاصر» با حضور آیت‌الله فاضل لنکرانی و جمعی از استادان، فضلا و محققان در مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) افتتاح شد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی درباره سابقه پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ۲۵ سال سابقه پژوهش و تحقیق در زمینه‌های فقهی دارد و در ‌عرصه‌های تخصصی فقهی، مانند فقه امنیت، فقه پزشکی، فقه رسانه، فقه خانواده و سایر رشته‌های فقهی به طور فراوان کار کرده است.

وی درباره نمایشگاه تخصصی «پژوهش های فقهی معاصر»، یادآور شد: پیام روشن این نمایشگاه، بالندگی و پویایی فقه و حوزه است. حوزه ما درباره آنچه که نظام جمهوری اسلامی یا نظام بشری از جهت فقهی به آن نیاز دارد، در حال فعالیت است و آثار بسیار خوبی ارائه کرده است.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) ادامه داد: صدا و سیما و رسانه‌ها، باید ورود پیدا کنند و این فعالیت‌ها که با هدف امتداد اجتماعی دانش فقه است را به اطلاع همگان برسانند تا همه بدانند که حوزه از زمان جلوتر است و ابعادی که دین باید ورود پیدا کند در مراکز فقهی حوزه ارائه می‌شود.
 

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری شاهرودی، مسئول اولین نمایشگاه «پژوهش‌های فقهی معاصر» ضمن از حضور مراکز تخصصی حوزوی در این نمایشگاه، گفت: این‌گونه تعامل‌ها بین مراکز تخصصی حوزوی، موجب رشد و بالندگی بیشتر پژوهش‌های فقهی خواهد شد و زمینه استفاده سازمان‌ها و نهادهای پژوهش‌بنیان از پژوهش‌های فقهی معاصر، بیشتر و بهتر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه، در این ‌نمایشگاه، صدها عنوان پژوهش فقهی در عرصه فقه‌های مضاف به نمایش گذاشته شده است، بیان کرد: به یقین، این گردهم‌آیی‌ها موجب تبیین اقدامات حوزه علمیه در خدمت به نظام مقدس اسلامی و مردم شریف خواهد بود و کار تقنین و سیاست‌گذاری بر مبنای فقه و شرع، بسیار دقیق و سریع پیش خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها