دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
کتاب «تهران تا تیرانا» رونمایی می‌شود

نشست تبیین چهره واقعی مجاهدین خلق و منافقین به همراه آیین رونمایی از کتاب «تهران تا تیرانا» در سرای ناشران قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست تبیین چهره واقعی مجاهدین خلق و منافقین به همراه آیین رونمایی از کتاب «تهران تا تیرانا» سه‌شنبه 15 آذرماه ساعت 18 در سرای ناشران قم برگزار می‌شود. در این نشست دکتر صفاءالدین تبرائیان، کارشناس تاریخ معاصر، محمدجعفربگلو، نویسنده کتاب، ابراهیم خدابنده، عضو جداشده از سازمان مجاهدین خلق در این نشست حضور دارند و در این باره گفت‌وگو می‌کنند.

مسعود خدابنده که با نام مستعار «رسول» در سازمان مجاهدین خلق فعالیت می‌کرد، در تابستان 1360 مسئول مستقیم انتقال محمدرضا کلاهی و مسعود کشمیری(عاملین انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری و دفتر نخست‌وزیری) بود. اطلاعات او از پیشینه سازمان، روابط تشکیلاتی، طرح‌های عملیاتی گوناگون، کمپ اشرف، منابع مالی سازمان مجاهدین خلق و پشت‌پرده روابط مسعود رجوی با افراد و گروه‌های مختلف، خواندنی و جالب است. به باور خدابنده که در سال 1375 از سازمان جدا شد و امروز خارج از ایران به سر می‌برد، سنوات حضورش در فرقه رجوی، سیاه‌ترین سال‌های عمرش بوده است.

ازاین‌رو امروز بنا را بر افشاگری و واگویی ناگفته‌ها گذاشته است. اتفاقاً فرقه رجویه هم دل‌خوشی از او ندارند؛ در رسانه‌های سازمان از او به‌عنوان «شیطان بنده» یاد می‌شود و این، عمق کینه منافقین از مسعود خدابنده را نمایان می‌کند. حافظه مثال‌زدنی و قدرت تحلیل بالای مسعود خدابنده و همچنین این‌که وی به‌عنوان نزدیک‌ترین فرد به مسعود و مریم رجوی، اطلاعات ذی‌قیمتی از سرکرده فرقه منافقین دارد نیز، خاطرات خدابنده را جذاب‌تر کرده است. بی‌گمان خواننده با مطالعه هر بند از این خاطرات، آگاهی تازه‌ای درباره سازمان مجاهدین خلق به دست خواهد آورد. 


کتاب «تهران تا تیرانا»؛ خاطرات مسعود خدابنده، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حفاظت از مسعود رجوی به کوشش محمد جعفربگلو از سوی انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها