یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کتابخانه مسجد اعظم قم میزبان نخستین هم‌اندیشی معلولان با مدرسان حوزه علمیه قم

کتابخانه آیت‌الله بروجردی میزبان نخستین نشست مشترک جامعه توان‌خواه و طرح دیدگاه‌هایشان به مناسبت روز جهانی معلولان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتابخانه آیت‌الله بروجردی میزبان نخستین نشست مشترک جامعه توان‌خواه و طرح دیدگاه‌هایشان به مناسبت روز جهانی معلولین شد. آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی ابتدا به شرح و توصیف جایگاه معلولان در منابع اسلامی پرداخت، سپس از کم‌کاری‌های نهاد مرجعیت در حمایت از توان‌خواهان به‌تفصیل سخن گفت.

او کارنامه عالمان و فقهای معلول شیعه معاصر را درخشان دانست و از دستاوردهای دفتر فرهنگ معلولین وابسته به نهاد مرجعیت شیعه نجف و قم تقدیر کرد. همچنین جدیت حضور فعال آیات سیستانی و شهرستانی را در فعالیت‌های اجتماعی، مدنی و همت در حمایت از معلولان را ستایش‌برانگیز خواند و آن را الگوی مناسبی برای توسعه دانست.

جمعی از مولفان توان‌خواه نیز گزارشی از فعالیت‌های خود در نشر منابع کتابخانه‌ای گویا، بریل و تولید محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی، ویژه حوزه توان‌بخشی معلولان ارائه کردند.

اقدس کاظمی قمی متخلص به مژگان نیز ضمن اهدای آثار قلمی خود به کتابخانه مسجد اعظم مطالب انتقادی خود را در قالب اشعاری ارائه کرد. بهرام بهاری، توان‌خواه جسمی حرکتی، نیز گزارشی از کتاب چله شکرگزاری خود را به حضار ارائه کرد.

در پایان آیت‌الله علوی بروجردی از برگزاری این هم‌اندیشی در صدمین سال فعالیت حوزه علمیه قم ابراز رضایت نمود و وعده انعقاد ادواری آن را به حضار دادند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها