چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
دو داستان از اِیپریل اِستات با موضوع «دوستی» برای بچه‌های 7 تا 9 سال

کتاب‌های زرافه، دو داستان از اِیپریل اِستات با عناوین «سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» و «بهترینِ بهترین دوستان» را با ترجمه معصومه نفیسی برای گروه سنی نوباوه (7 تا 9 سال) منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «وقتی زندگی مثل شب‌های زمستان تیره‌وتار می‌شود، مهربانی را با دیگران تقسیم کن و برایشان شمعی روشن کن.». این حرف مادربزرگ کوکو است و او این را به خرسی گفت؛ چون خرسی خجالتی بود و نمی‌توانست با حیوانات دیگر ارتباط بگیرد و از این قضیه ناراحت بود. کوکو به او گفت باید بنا به گفته مادربزرگ، مهربانی‌اش را با آن حیوانات تقسیم کند؛ اما سوال خرسی این بود که «چطور می‌توانیم مهربانی را با دیگران تقسیم کنیم؟». سوال خوبی است که ایپریل استات در این قصه گنجانده است و با ماجرای خرسی و کوکو به آن پاسخ می‌دهد.

«سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» قصه مهربانی کردن خرسی به حیوانات است و واکنش نامناسب آنها به نوع مهربانی کردن او؛ اما بالاخره راهی پیدا می‌شود که همه با هم ارتباط محبت‌آمیز و صمیمی برقرار می‌کنند. چطور؟ کتاب، داستان این ماجرا را می‌گوید.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«خرسی سر تکان داد: "آماده‌ام!"» و زیرلب گفت: "اما کمی می‌ترسم..."
کوکو گفت: "ترسیدن که اشکالی ندارد، فقط به‌ شرطی‌که اجازه ندهی ترس مانع مهربانی کردن و روشنایی بخشیدن بشود"».

این اثر را کتاب‌های زرافه (کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق) در 36 صفحه مصور رنگی و به بهای 60 هزار تومان منتشر کرده است.

ایپریل استات پس از نوشتن و تصویرگری کتاب «سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» که اولین کتاب تصویری او بود و از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز شد، داستان دیگری با عنوان «بهترینِ بهترین دوستان» نوشت. این اثر درباره پاپی است و چالشی که با آن روبه‌رو می‌شود. او با کلمنتین دوست است و بازی‌ها و کارهای جذاب زیادی با هم انجام می‌دهند؛ اما روزی متوجه می‌شود که کلمنتین دوست دیگری به نام جورجیا پیدا کرده است. پاپی از این موضوع اصلا راضی نیست و در رفتارش هم نشان می‌دهد؛ اما با مشورت پدرش بالاخره تصمیم مهمی می‌گیرد تا عواطف و احساساتش را با بهترین دوستش یعنی کلمنتین درمیان بگذارد.
استات در این داستان نیز مثل داستان قبل به خوبی اهمیت دوستی و محبت و توجه درست به حفظ این روابط را به مخاطب کودکش نشان می‌دهد و از او می‌خواهد که حتما در روابط دوستانه‌اش اهل صحبت و گفت‌وگو باشد و عواطفش را پنهان نکند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«بابا می‌گوید: "ولی پاپی، این عادلانه نیست که از کلمنتین بخواهی دیگر هیچ‌وقت با جورجیا بازی نکند."
می‌گویم: "ولی خیلی راحت‌تر است اگر دوباره فقط ما دوتایی باشیم."
بابا می‌گوید: "بعضی‌وقت‌ها ما از چیزهای جدید می‌ترسیم، ولی چیزهای جدید هم می‌توانند خوب باشند."»

کتاب‌های زرافه این اثر را نیز در 44 صفحه مصور رنگی و به بهای 65 هزار تومان راهی بازار کتاب کشور کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها