دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
«ری و رازها»: شهری هم‌ردیف بغداد و نیشابور در نخستین قرون اسلامی

کتاب ««ری و رازها»: نگاهی به تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر ری نوشته فروغ‌علی شاهرودی از سوی انتشارات دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسید. شهری که از نظر عظمت، از مهم‌ترین شهرهای سده‌های نخستین اسلامی به‌شمار می‌آمد و جز بغداد و نیشابور، شهری با آن برابری نمی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب ««ری و رازها»: نگاهی به تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر ری نوشته فروغ‌علی شاهرودی از سوی انتشارات دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسید.

شهرری، در جنوب تهران، با یادگارهای خویش، تمدن کهن و تاریخی هفت هزار ساله را در مقابل دیدگان به تماشا می‌گذارد. شهری که از نظر عظمت، از مهم‌ترین شهرهای سده‌های نخستین اسلامی به‌شمار می‌آمد و جز بغداد و نیشابور، شهری با آن برابری نمی‌کرد.

شهری بزرگ، آباد و پرنعمت؛ با آب فراوان، میوه‌های بسیار و هوایی خوش؛ با مدارس، کتابخانه‌ها، دانشمندان؛ و با مردم و بازرگانان بسیار. شهر خواستگاه اتفاقات بزرگ و مهمی در طول تاریخ بوده است. از پایتخت ایران در زمان سلجوقیان، تا حمله مغول‌ها و به‌آتش‌کشیدن بزرگ‌ترین کتابخانه جهان، از بست نشستن مشروطه خواهان در بارگاه حضرت عبدالعظیم تا قتل ناصرالدین‌شاه قاجار توسط میرزا رضای کرمانی و ... همه‌ و همه این شهر را در طول تاریخ سرنوشت‌ساز ساخته است. 

کتاب ««ری و رازها»: نگاهی به تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر ری نوشته فروغ‌علی شاهرودی در 134 صفحه به بهای 320 هزار تومان از سوی انتشارات دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها