دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
«نان حلال» ادای دین به کارآفرینان کشور است

«نان حلال» شامل روایت‌هایی از چند کسب و کار خلاق و موفق است که به قلم حمیدرضا جوانبخت تحریر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نان حلال» خاطرات و سرگذشت 22 کارآفرین جوان باهمتی است که در اوج جوانی بر یاس و ناامیدی غلبه کرده‌اند و درحالی‌که بسیاری از آنان در خارج از کشور فرصت‌های کاری و تحصیلاتی زیادی داشته‌اند به جنگ دست‌اندازها و تنگ‌نظری‌های بسیاری از مسئولان رفته‌اند.

نان حلال حکایتی جذاب و خواندنی از عشق به میهن و روایتی از سرگذشت 22 پسر و دختر ایرانی است که برای اعتلای وطن می‌جنگند. از نبرد با بیماری و بیکاری در دشتستان جنوب و مسیر فیروزه‌ای در شیراز تا مرمت‌گری تاریخ از مازندران و کارآفرینان موفق در غرب کشور و ده‌ها کسب‌وکار دیگر از گوشه‌وکنار ایران که ویژگی مشترک‌شان امید، خلاقیت و تلاش جوانانی است که این کار و کسب را برپا کرده‌اند.

هدف نویسنده از نگارش این اثر امیددادن به جوانان در شرایط کنونی است که عده‌ای در خارج از کشور و عده‌ای در داخل، عزم بزرگی کرده‌اند تا تخم ناامیدی را در قلب مردم بکارند.

این کتاب به نمایش جلوه‌ای از ایران امیدوار و سر پا می‌پردازد و نوینسده به دنبال ادای دین به تمام کسانی است که در هر لباس و جایگاهی به دنبال برافراشتن پرچم ایران در تمام قله‌های افتخار هستند.

نویسنده در مقدمه اشاره کرده که کارآفرینی در کشور ما یک مفهوم دیرینه و کهن نیست و شاید قریب به شصت سال از آغاز استعمال این واژه در کشور ما بگذرد. در طول این نیم قرن، همواره این واژه و این مفهوم به طور کلی بسیار در فضای اقتصادی و رسانه‌ای کشور مورد استفاده قرار گرفته است. احتمالا اگر از یک کارآفرین صحبت کنیم اکثر ما در ذهن‌مان پیرمرد یا پیرزن پا‌ به‌ سن‌ گذاشته، آرام، مودب و شیک‌پوشی را تصور می‌کنیم که یا سال‌ها پیش صاحب ارثیه بزرگی شده و یا در جوانی پاشنه را ورکشیده و کار کرده و کارکرده تا بالاخره در سنین کهنسالی با چندین و چند کارگر در نظام اقتصادی کشور یک کارآفرین به حساب می‌آید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«من انتظار نداشتم که میز مدیریتی را برا یمن خالی کنند و بروم پشت آن بنشینم و کار کنم. من خودم تلاش کردم، تجربه کسب کردم، این طرف و آن طرف رفتم، چیزهایی که به‌شان علاقه داشتم را دنبال کردم و واقعا با علاقه به کار چسبیدم. من پیشنهادم به این جوان‌ها این است فکر این نباشند که فردا می‌روند دانشگاه و مدرک می‌گیرند دیگر تمام است و با همین می‌توانند کاری انجام دهند، بلکه لازم است به غیراز تحصیل در دانشگاه، آموزش‌های دیگری هم ببینند و مهارت‌هایشان را افزایش دهند و با تلاش فراوان به کسب تجربه بپردازند.»

کتاب «نان حلال» نوشته حمیدرضا جوانبخت اخیرا در 216 صفحه و بهای 64 هزار تومان توسط «جام جم» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها