چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کارگاه‌های آموزش نویسندگی در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود

همزمان با هفته بسیج، اداره کل کتابخانه‌های عمومی و بسیج فرهنگیان استان لرستان، با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های مشترک، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان با حضور سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، سرهنگ علی خسروی، مسئول بسیج فرهنگیان استان، فرید امیری، فرمانده پایگاه بسیج شهید کرم‌وند و جمعی از کارشناسان دو دستگاه در سالن جلسات بسیج فرهنگیان استان تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و بسیج فرهنگیان لرستان امضا شد.

خسروی ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج، گفت: انقلابی بودن و بسیجی بودن یک ارزش است؛ اما مهم‌تر از آن ماندن در مسیر انقلاب اسلامی و به نتیجه رساندن ارزش‌ها است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان با بیان اینکه بسیج در همه دولت‌ها به توسعه کشور کمک کرده و نگاهی فراجناحی دارد افزود: بسیج ظرفیتی بزرگ است که دلسوزانه نقد می‌کند و برای رفع نقص‌ها راهکار ارائه می‌دهد و به صورت جهادی نیز در همه زمینه‌ها پای کار می‌آید.

خسروی با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه بسیج فرهنگیان با کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه رویدادهای مثبت فرهنگی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

راستخانه نیز ضمن تبریک هفته بسیج و ارائه گزارشی درباره فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: کتابخانه‌های عمومی در انجام وظیفه اصلی خود؛ یعنی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به دنبال راهکارهای مناسب و برنامه‌ریزی شده، هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی استان را از راه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: این تعامل در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه می‌تواند موثر واقع شود.

راستخانه با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی با توجه به اهداف و رسالت‌هایی که برای آنها معین شده، می‌توانند نقش عمده‌ای در تحقق اهداف فرهنگی برنامه‌های توسعه‌ای ایفا کنند افزود: در چند سال اخیر کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری برنامه‌های فرهنگی رشد چشمگیری داشته‌اند و نقش مهم کتابخانه عمومی ایجاد تمرکز بر رشد فرهنگی و هنری در جامعه است.

به گزارش ایبنا، ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج کتاب و کتابخوانی و ترغیب فرهنگیان و دانش‌آموزان به مطالعه و کیفیت‌بخشی هر چه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی مدارس استان از اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

همچنین فعالیت‌های تبلیغی فرهنگ‌سازی برای جذب خیرین در حوزه کتابخانه‌ها و تشویق فرهنگیان در اهدای کتاب، راه‌اندازی حلقه‌های کتابخوانی در مدارس استان، معرفی کتاب‌های ممتاز و اثربخش در مدارس و فضای مجازی و برگزاری کارگاه داستان‌نویسی در کتابخانه‌ها از مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها