چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در اهواز به ایستگاه آخر رسید

برگزیدگان مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه سه کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب‌(ایبنا) در خوزستان، پس از رقابت سه روزه‌ قصه‌گویانی از استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس،  در گروه‌های «نوجوانان»، «بزرگسالان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» در بخش‌های ملی، آیینی- سنتی و زبان اشاره طی مراسمی شامگاه دوشنبه (30) آبان ماه در محل گیت بوستان اهواز برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.
 
هیئت داوران در بخش ملی متشکل از : «محمدعلی یزدان‌شناس» ، «طاهره گرمسیری» و «نرگس جعفری»  عنوان‌های برگزیده گروه نوجوانان را به ساجده جعفری با قصه «پادشاه هفت دختران» از بوشهر، آیدا فلاح با قصه «دم روباه» از لرستان و نگار گج پزان با قصه «رویای آسمانی» از خوزستان اختصاص دادند. در بخش شایسته تقدیر علی سینا جوکاری با قصه «جعفر شانسی» از بوشهر، دیانا یوسفی با قصه «یخی که عاشق خورشید بود» از کهگلویه و بویراحمد و محدثه عباسی با قصه «لباس کوچولو» از فارس عناوین این بخش را کسب کردند.

هیئت داوران در بخش ملی گروه بزرگسالان، علیرضا روشن ضمیر با قصه «پهلوان پنبه» از خوزستان، مهدیه باقری با قصه «تاپ تاپ خمیر من کو، تشت پنیر من کو» از چهارمحال و بختیاری و رضوان فتاح با قصه «سرو و سندلیق» از بوشهر، به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

هیئت داوران در بخش ملی گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها،منیژه قربانی را با قصه «آسیدرضا» از چهارمحال و بختیاری و فرح راود شیری را با قصه «دی زنگرو» از بوشهر را به‌عنوان  شایسته‌ تقدیر معرفی کرد.

هیئت داوران در بخش آیینی -سنتی  مرکب از : «محمدعلی یزدان‌شناس»، «طاهره گرمسیری» و «شعله ایل‌بیگی»  در گروه نوجوانان، اسما محمدی با قصه «رستم و اسفندیار» از چهارمحال و بختیاری، المیرا موری با قصه «کشته شدن ایراج به دست برادران» از خوزستان و مریم سهرابی با قصه " گذر سیاوش از آتش" از فارس، به عنوان برگزیدگان این بخش  معرفی شدند. و امیر محمد موسایی با قصه "رزم رستم و اشکبوس" از چهارمحال و بختیاری و سوگند آزادی با قصه "بیژن و منیژه" از فارس، در مقام شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش آیینی- سنتی از بین شرکت کنندگان بزرگسال ژیلا مهندس سامانی با قصه «ببربیان» از چهارمحال و بختیاری، مژگان صفری با قصه «زال و رودابه» از بوشهر و حورا تیلا با قصه «نقل سیاوش» از خوزستان، رتبه های اول تا سوم  را کسب کردند.  علی‌اکبر اسپرهم با قصه «روایت ۷۲» از فارس به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی شدند.

هیئت داوران در بخش زبان اشاره متشکل از :«محمدعلی یزدان‌شناس»،« طاهره گرمسیری» و «سمیه بستان‌پیرا»، مرضیه منصوری با قصه  «چه فکر خوبی» و سپیده ابراهیمی با قصه «شادترین روز زندگی» از چهارمحال و بختیاری را  به عنوان شایسته تقدیر این بخش اعلام کردند.

به گزارش ایبنا؛ مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور با شرکت ۶۷ قصه‌گو به میزبانی استان خوزستاناز ۲۸ تا ۳۰ آبان در اهواز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها