دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کتابخانه عمومی مسجد «قرآن و عترت» افتتاح شد

در ادامه پویش «کتاب آسمان» و با هدف تجهیز و تاسیس کتابخانه در محله‌های کم‌برخوردار استان قم، کتابخانه عمومی مسجد «قرآن و عترت» با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، در ادامه پویش «کتاب آسمان» و با هدف تجهیز و تاسیس کتابخانه در محله‌های کمتر‌برخوردار استان قم، کتابخانه عمومی مسجد قرآن و عترت واقع در محله کمتر‌برخوردار شهر قائم، با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم افتتاح شد.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این مراسم گفت: حضور دفتر تسهیل‌گری شهر قائم زیر نظر معاونت اجتماعی استانداری و جهاد دانشگاهی استان به این معنا است که در دولت مردمی، تسهیل‌گری جایگزین تصدی گری در امور است و خود مردم تصمیم گیرنده و مهم‌ترین اصل هر فرایندی هستند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت همگانی در تحقق عدالت فرهنگی گفت: به ثمر نشستن  کتابخانه عمومی کتابخانه عمومی مسجد «قرآن و عترت» به‌عنوان پایگاه عبادی و در محله کم‌برخوردار شهر قائم واقع شده است. این کتابخانه حاصل تعامل دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مختلف است که با حضور مردم و مشارکت خیرین به نتیجه رسیده و نمونه و شاهدی در تحقق عدالت فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها به دست یک سازمان یا دستگاه قابل انجام نیست و نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم، خیرین و واقفان است.

توکلیان بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی همواره حمایت از کتابخانه‌های عمومی، به‌ویژه در مناطق کم برخوردار را وظیفه خود دانسته و با هدف بهبود فرایندها و کمک به تاسیس این کتابخانه نیز، علاوه بر کتاب‌هایی که از طرف این اداره کل به کتابخانه اهدا شده است، در زمینه آموزش متصدیان و کتابداران کتابخانه و همچنین اهداء نرم افزار لازم برای سازماندهی و رده‌بندی که به‌منظور دسترسی بهتر اعضا به کتاب‌ها مورد نیاز است، آمادگی خود را اعلام می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها