جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
حامی طرح‌های بدیع در حوزه کتابخوانی هستیم

استاندار زنجان با اعلام حمایت از اقدامات بدیع و طرح‌های خلاقانه در راستای افزایش مطالعه مردم گفت: از صنعت و نهادهای فرهنگی انتظار داریم به مسئولیت اجتماعی خود در بحث افزایش سرانه مطالعه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان، محسن افشارچی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات استانی در ساخت کتابخانه مرکزی گفت: اولویت استانی ساخت کتابخانه مرکزی است به همین خاطر این بار کتابخانه مرکزی را جزو مصوبات سفر دوم قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی به‌مثابه یک مرکز فراگیر و پایگاهی اجتماعی که ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای ارائه خدمات به اقشار مختلف دارند، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در رشد و تعالی مردم کشور عزیزمان داشته باشند، افزود: امیدواریم برنامه‌ریزان فرهنگی و مسئولان نهادهای متولی و اندیشه‌ورزان و کتابداران فرهیخته با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ایجاد علاقه‌مندی به کتاب روش‌های روزآمد را اجرایی کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محلی برای تبادل اندیشه و گفت‌وگو است، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان مراکز گفت‌و‌گو و هم‌اندیشی و نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی و تطبیق امکانات با تغییرات روزافزون فناوری در حوزه کتاب و کتابخوانی امری ضروری است.

افشارچی با اعلام حمایت از اقدامات بدیع و طرح‌های خلاقانه برای افزایش مطالعه مردم گفت: از صنعت و نهادهای فرهنگی انتظار داریم به مسئولیت اجتماعی خود در بحث افزایش سرانه مطالعه عمل کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه موضوع اولویت‌دارتر از ساخت ساختمان افزایش سرانه مطالعه در استان است، تصریح کرد: امیدواریم در این باره نیز طرح‎‌های خلاقانه اجرایی شود شاهد توسعه کتابخوانی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها