چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کم‌توجهی به فرهنگ کتابخوانی از مهمترین چالش‌های جامعه امروز است

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: از مهمترین چالش‌های امروز بشر، کم‌توجهی به فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کهگیلویه وبویراحمد، ه‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی علی‌اصغر خرمی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش لنده، سید‌زکریا تقوی‌نژاد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لنده با حضور جمعی از مسئولین شهرستان لنده چهارشنبه‌(۲۵ آبان ماه)، از بخش های مختلف کتابخانه عمومی شهید باهنر  این شهرستان بازدید کردند.
 
خرمی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: یکی از مهمترین چالش‌های که امروز بشر با آن مواجه است کم‌توجه به فرهنگ کتابخوانی است. بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده برای توجه و توسعه فضای کتابخوانی در بین دانش‌آموزان است که امیدواریم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.
 
در ادامه تقوی نژاد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده افزود: همکاری و تعامل قابل توجه بسیج دانش‌آموزی و اداره آموزش و پرورش در تعمیق‌بخشی و توسعه فضای جامعه به سمت کتاب‌خوانی یکی حرکت قابل تحسین است. بیش از 25 هزار جلد کتاب به‌روز در مخازن کتابخانه‌های عمومی در شهرستان لنده وجود دارد که به‌طور میانگین روزانه بیش از 1000 جلد از آن  امانت برده شده است.
 
وی افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر لنده یک باب، در سطح روستاها در روستای قیام و ایدنک(نیمه کاره) و در روستای شیتاب نیز در حال است که در روزهای آینده به شهروندان مختلف خدمات ارائه خواهد کرد. در چند سالی که کتابخانه روستایی قیام افتتاح شده است، شاهد ارائه خدمات از‌جمله برگزاری مسابقات مختلف برای دانش‌آموزان و سایر اقشار در این روستا بودیم.
 
وی ادامه داد: استفاده از فضای فیزیکی و سالن‌های مطالعه برای دانش‌آموزان در دو نوبت صبح و عصر با حضور کارشناسان این اداره فراهم است که انتظار داریم دانش‌آموزان از فضا استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها