شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
داستان گردش آب در کره‌ی زمین

کتاب «یک چاه آب برای همه‌ی ما» به قلم روشِل استراوس با ترجمه منیژه مغیثی برای گروه سنی بالاتر از 9 سال از سوی انتشارات میچکا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در طول تاریخ، ما مردم دنیا به آب به‌شدت متکی بوده‌ایم. آب تمام جنبه‌های زندگی‌مان را تحت‌تأثیر قرار داده است. طی سده‌ها آموختیم چگونه قدرت افسانه‌ایِ آب را مهار و با ساختن جویبارها و کانال‌ها از آن بهره‌برداری کنیم. در حال حاضر تقاضا برای آب به صورت غیرپایدار و نابخردانه‌ای به سرعت در حال افزایش است. اما تمام مشکلات در مصرف بی‌رویه‌ی آب خلاصه نمی‌شود... .
این اثر، کتاب برگزیده مطالعات اجتماعی جشنواره کتاب نوجوانان کانادا است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«یک لحظه خیال کن که تمام آبی که در کره‌ی زمین هست از یک چاه بیرون می‌آید. شاید شگفت‌آور باشد که چگونه تمام این آب می‌تواند از یک چشمه یا یک چاه بیرون آید. اما واقعیت این است که تمام آب‌های کره زمین به هم راه دارند. یک چاه برای همه که آب مورد نیازمان را از آن برداشت می‌کنیم. آخر چگونه ممکن است؟، حالا برایت می‌گویم.».

کتاب «یک چاه آب برای همه‌ی ما» به قلم روشل استراوس، تصویرگری رزماری وودز و ترجمه منیژه مغیثی، در 32 صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای 67 هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از 9 سال از سوی انتشارات میچکا (کودک و نوجوان مبتکران) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها