شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کتابداران با آرمان‌های امام راحل(ره) تجدید بیعت کردند

آیین تجدید بیعت کتابداران با آرمان‌های امام راحل(ره) به مناسبت آغاز سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین آغاز سی‌امین دوره هفته کتاب با  تجدید بیعت کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های امام راحل، دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شنبه (21 آبان‌ماه) با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

در این مراسم، مهدی رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن گرامی‌داشت شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید طهرانی مقدم و‌شهدای مدافع امنیت با بیان این مطلب که به نمایندگی از اعضای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صحبت می‌کنم، گفت: کمتر سالی، شاهد حضور مقام‌ عالی وزارت در آیین گرامی‌داشت هفته کتاب بودیم  که این موضوع نشانه توجه به مسأله کتابخوانی است.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری سی‌امین دوره هفته کتاب، بیان کرد: برنامه‌های امسال منسجم‌، هماهنگ و مبتنی بر هم‌افزایی تدوین شده است.
 
رمضانی افزود: امیدوارم این هفته و روز کتاب، کتابدار و ‌کتابخوانی،  آغازی برایدسر دست گرفتن کتاب در کشور باشد و نقطه شروعی برای پرداختن به کتاب، اگر فضای کشور به سمت مساله ترویج‌ پیش‌ برود، حتما موضوعاتی مانند ضعف آگاهی و شناخت را نخواهیم داشت، به عبارت دیگر فراق بین نسل‌ها را نخواهیم داشت.‌

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 21 تا 27 آبان در سراسر کشور با بیش از 800 برنامه با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها