چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
تشویق مردم به کتابخوانی در دستور کار ستاد برگزاری هفته کتاب کردستان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: تشویق مردم به کتابخوانی در دستور کار ستاد برگزاری هفته کتاب استان است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با رسانه‌های استان گفت: برنامه‌های شاخص سی‌اُمین دوره هفته کتاب کردستان علاوه بر جنبه‌های ترویجی و تشویقی، بوستان کتاب در مرکز شهر سنندج به‌عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران در یکی از روزهای هفته کتاب افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: کتابخانه سیار در ناحیه منفل شهری ننله که در داخل اتوبوسی بسیار شکیل ازسوی شهرداری سنندج راه‌اندازی شده است نیز افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به برنامه‌های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: همه برنامه‌های تدارک دیده شده برای سی‌اُمین دوره هفته جمهوری اسلامی در استان کردستان با هدف تشویق مردم به‌ویژه جوانان و نوجوان به کتاب و کتابخوانی است.

دریایی همکاری با آموزش و پرورش استان و صدا‌ و سیمای مرکز کردستان با هدف وارد شدن کتاب به زندگی دانش‌آموزان و مردم را برنامه کاری این دوره هفته کتاب کردستان خواند و ادامه داد: تشویق مردم به کتابخوانی از تریبون‌های نمازجمعه و صدا و سیما مرکز کردستان نیز در دستور کار ستاد برگزاری هفته کتاب کردستان قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان عنوان کرد: برنامه شاخص دیگر که با همکاری و هم‌افزایی همه سازمان‌ها و نهادی فرهنگی به‌عنوان پایان‌بخش هفته کتاب انجام خواهد شد. برگزاری جشن کتاب نیز با هدف تجلیل و قدردانی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه فعال حوزه کتاب و کتابخوانی شامل کتابداران، نویسندگان برجسته، مروجان و دوستداران کتاب سراسر استان و کتابداران کتابخانه‌های کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها