دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
بانوی عشایر آبدانانی 4 مجموعه شعر بزرگسال منتشر کرد

ثریا سبزی، عشایر کوچرو منطقه شلت شهرستان آبدانان در استان ایلام در ماه‌های اخیر 4 مجموعه شعر شامل «بیکرانه‌های دور»، «حریر مهتاب»، «واژه‌های کال» و «فراسوی خیال (دو زبانه با ترجمه انگلیسی)» منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در ایلام ثریا سبزی، از عشایر کوچ‌رو منطقه شلت شهرستان آبدانان در ماه‌های اخیر 4 مجموعه شعر بزرگسال در انتشارات «مهر‌آیش» منتشر کرده است.
 
وی متولد سال 1356 و دارای مدرک کارشناسی حسابداری است و با وجود زندگی دشواری زندگی عشایری و کمک به خانواده در امر گله‌داری و دامداری کوچرو با عشق و علاقه شعر و ادبیات از دوران نوجوانی به سرایش شعر در قالب‌های مختلف پرداخته است.
 
«واژه‌های کال»، «در فراسوی خیال»، «بیکرانه‌های دور» و «حریرمهتاب» کتاب‌های این بانوی اهل قلم است که به تازگی با تلاش و همت او منتشر شده است.

کتاب‌های ثریا سبزی در کتابخانه امیرکبیر شهرستان آبدانان با حضور علاقه‌مندان و اهالی شعر و ادب رونمایی شد.
 
تلاش و پشتکار این بانوی عشایر نشان از علاقه و اشتیاق او به ادبیات است و انتشار 4 عنوان کتاب در این حوزه اتفاق مبارکی است تا نشان دهد که می توان در مناطق دور از مراکز فرهنگی هنری و ادبی و در میان زندگی سخت عشایری،انجام فعالیت های روزمره و بی بهره از امکانات مناسب، کتابخانه های در دسترس، فضاهای مجازی و... می توان به رونق ادبیات کمک کرد و شاهد اتفاق های تازه ی ادبی بود. شهرستان آبدانان در 160 کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها