دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
بلاتکلیفی ساختمان شماره یک کانون شیراز

سعیدرضا کامرانی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب ضمن تشریح برنامه‌های این رویداد فارس، از بلاتکلیف بودن ساختمان مرکز شماره یک کانون در باغ ملی شیراز خبر داد.

سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با بیان اینکه در بسیاری نقاط کم‌برخوردار، امکانات برای کودکان و نوجوانان وجود ندارد، بیان کرد: کانون پرورش فکری در 6 شهرستان فارس که فرمانداری داریم، مرکزی ندارد.  در سهرستان‌‌های بیضا، سرچهان، بختگان، کوهچنار و کوار هنوز نتوانستیم مرکز کانون را تاسیس کنیم.
 
کژوی درباره برنامه‌های هفته ملی کودک در استان فارس افزود: امسال برنامه‌های هفته ملی کودک از 16 تا 22 مهرماه با محوریت ۴۲ مرکز ثابت، 6 مرکز سیار و 5 مرکز پستی اجرا برگزار خواهد شد.
 
به‌گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، شعار هفته ملی کودک سال 1401 «حال خوش کودکی و رنگ خوش زندگی» است و دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک در استان فارس هم برعهده کانون است.
 
وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در مراکز ثابت خبر داد و گفت: برنامه‌های مجازی «حال خوش زندگی» با مشارکت 5 مرکز فرهنگی و هنری در استان فارس برگزار می‌شود.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از برگزاری نمایشگاه «نقشینه» در استان فارس خبر داد و گفت: این نمایشگاه به آثار منتخب اعضای کانون پرورش فکری که در مسابقات نقاشی بین‌المللی حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند، اختصاص دارد. نمایشگاه «نقشینه» در نگارخانه ایمان و اندیشه اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه اجرای برنامه «پیک امید» را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک عنوان کرد و افزود: این برنامه، ویژه کتابخانه‌های سیار کانون است که در مناطق کم‌برخوردار و عشایری برگزار می‌شود.  
 
کامرانی اضافه کرد: طرح «بشرا» نیز در هفته کودک با همکاری معاونت امور بانوان استانداری اجرای می‌شود؛ همچنین محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری آستان مقدس شاهچراغ(ع) در محیط حرم مطهر احمد بن موسی(ع) عرضه خواهد شد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از برگزاری برنامه‎هایی مانند قصه‎گویی، نمایش عروسکی، کارگاه‌های مجازی و تقدیر از مادرانی که بیش از دو فرزند دارند را از دیگر اقدامات کانون در طول هفته ملی کودک عنوان کرد و افزود: به‌مناسبت هفته ملی بزرگداشت کودک، سی‌و‌سومین شماره مجله ققنوس در استان فارس تولید می‌شود.
 
به گفته کامرانی، تصویرگری 3 عنوان کتاب داستان همزمان با هفته ملی کودک تمام‌شده که ویژه نوجوان تا دو ماه آینده منتسر می‌شود.
 
کامرانی از کمبود مراکز کانون در شیراز گلایه کرد و گفت: شیراز با وجود ظرفیت‌های فرهنگی، به 20 مرکز نیاز دارد؛ درحالی‌که اکنون 6 مرکز بیشتر ندارد و در عمل، مرکز شماره دو به‌دلیل ساخت پل کابلی از بین رفته و مرکز شماره یک هم اجازه تعمیرات ندارد.
 
وی افزود: برای بقاء مرکز شماره یک کانون با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، شهردار شیراز، نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و استاندار فارس مذاکره کردم و اگر سعدی و حافظ هم در قید حیات بودند با آن‌ها هم صحبت می‌کردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها