چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
نشست مطالعاتی با محوریت کتاب «من زنده‌ام» برگزار می‌شود

به‌مناسبت فرارسیدن چهل و دومین هفته دفاع مقدس و به‌منظور پاسداشت نقش زنان در این حماسه عظیم نشست مطالعاتی با معرفی و بررسی کتاب «من زنده‌ام» از سوی کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، نشست مطالعاتی با محوریت کتاب «من زنده‌ام» در کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

این نشست به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین هفته دفاع مقدس و به منظور پاسداشت نقش زنان در این حماسه عظیم  با معرفی و بررسی کتاب «من زنده‌ام» شنبه دوم مهرماه، ساعت ۱۷ با حضور جمعی از اعضای کتابخانه، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و زنان فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

کتاب «من زنده‌ام» از کتاب‌های شاخص دفاع مقدس است که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تقریظی بر آن نگاشته شده است. 

این کتاب در سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به‌عنوان «اثر برگزیده در بخش خاطرات دیگرنوشت» انتخاب شد، تلاشی برای نشان دادن مجاهدت‌ها و مرارت‌های زنان و دختران این سرزمین در طول هشت سال دفاع مقدس است.

 در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
این کتاب را نوشتم که بگویم: «من زنده‌ام که فراموش نکنیم از خانواده آبیان، پدر و پسر که در یک روز شهید شدند و مادر، حجله‌ی همسر و فرزندش را با هم چید. من زنده‌ام که فراموش نکنیم هنوز هم میثم پسر طلبه‌ی شهید حسین‌زاده‌(مفقودالاثر) هر شب چشم انتظار، پشت در حیاط می‌خوابد که شاید یک روز پدرش بی‌خبر در خانه را بزند و او اولین نفری باشد که در را به رویش باز ‌کند. من زنده‌ام که فراموش نکنیم ما آزادگان، هنوز شب‌ها با کابوس زندان الرشید و استخبارات، قتلگاه‌های عنبر، رمادیه، تکریت و موصل از خواب می‌پریم بی‌آنکه سازمان‌های مدافع حقوق بشر به آن همه جنایات پاسخی داده باشند. من زنده‌ام که فراموش نکنیم جنگ تحمیلی هشت‌ساله‌، جنگ دنیا با ایران بود و دفاع ما یک دفاع یک‌تنه بود. میگ‌ و میراژهایی که بمب بر سر ما می‌ریختند هدیه‌ی شوروی و فرانسه بودند و مواد اولیه‌ی بمب‌های شیمیایی گاز خردل و سیانور، تحفه‌ی آلمان به رژیم بعث عراق بود. هواپیماهای خبرچین آواکس و ناوهایی که نفت‌کش‌های عربستان و کویت را اسکورت می‌کردند، همه چشم‌روشنی آمریکا به صدام بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها