سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
میزگرد نگاهی به کتاب «نبرد مخفی علیه ایران»

نقد و بررسی کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» نوشته رونن برگمن با حضور عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و حمید کرمی‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در اتاق گفت‌وگوی ایبنا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» نوشته رونن برگمن ترجمه حسین جاجرمی با حضور عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و دکتر حمید کرمی پور، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود.

نقد و بررسی کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» چهارشنبه 30 شهریور ساعت 10 و 30 دقیقه در اتاق گفت‌وگوی ایبنا برگزار خواهد شد.

کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» نوشته رونن برگمن، ترجمه حسین جاجرمی زیر نظر عباس سلیمی نمین از سوی انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به چاپ رسیده است. در انتهای کتاب با عنوان «نیم قرن ناکامی» نقدی از سوی سلیمی‌نمین نیز بر آن افزوده شده است. برگمن در کتاب «نبرد مخفی با ایران»، به تاریخچه‌ای از تقابلات ایران و رژیم صهیونیستی پرداخته که البته بخش عمده‌ای از این کتاب به حزب الله لبنان -به عنوان مهم‌ترین متحد جمهوری اسلامی در جبهه مقابله با این رژیم اختصاص دارد. مقطع پایانی رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی، مقاطع کوتاهی از جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران (با تمرکز بر روی موضوع مک فارلین)، نقش ایران در حمایت از گروه‌های مبارز فلسطینی و مسئله هسته‌ای ایران از سایر موضوعاتی است که مولف در کتاب خود به آنها پرداخته است.

«نبرد مخفی با ایران» در سال 2008 میلادی به قلم «رونین برگمن» خبرنگار مشهور صهیونیست و توسط انتشارات سایمون اند شوستر در ایالات متحده آمریکا منتشر شده‌است. رونن برگمن (متولد 1972) از خبرنگاران و تحلیل‌گران صهیونیست در حوزه نظامی و امنیتی است که سابقه همکاری با نشریات اسرائیلی نظیر «هاآرتص» و «یدیعوت آحارونوت»، نشریات آمریکایی نظیر «نیویورک تامیز»، «نیوزویک»، «وال استریت ژورنال» و همچنین رسانه‌های انگلیسی ازجمله «گاردین» و «تایمز» را در کارنامه خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها