دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کتاب «فاشیسم ابدی» نقد و بررسی می‌‌شود

به مناسبت انتشار کتاب‌ «فاشیسم ابدی» (مجموعه یادداشت‌های ماندنی و گفتگوهای خواندنی اومبرتو اکو) ترجمه غلامرضا امامی، سی و پنجمین نشست عصر چهارشنبه‌های بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب‌ «فاشیسم ابدی» (مجموعه یادداشت‌های ماندنی و گفتگوهای خواندنی اومبرتو اکو) ترجمه غلامرضا امامی که از سوی خانه فرهنگ و هنر گویا منتشر شده است.

این نشست، ساعت 6 بعدازظهر چهارشنبه 30  شهریورماه 1401 با حضور احسان شریعتی، سعید محبی، غلامرضا امامی و علی دهباشی در محل کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار و به صورت مستقیم پخش می‌شود.

اومبرتو اکو (۱۹۳۳م - ۲۰۱۶م)، نویسنده، استاد دانشگاه، فیلسوف و روزنامه‌‌نگار نامی ایتالیایی است. اورا غول قرن می‌نامند و سیاره‌ای در کهکشان به نام وی نامیده‌اند. کتاب‌های اکو به بیشتر زبان‌ها ترجمه شده و در میلیون‌ها نسخه منتشر شده است. نوشته نخست کتاب به ویژگی‌های فاشیسم و جوامع فاشیستی می‌پردازد.

غلامرضا امامی (۱۳۲۵، اراک) نویسنده، مترجم و سر ویراستار ایرانی، از ویراستاران و مدیران انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید که تاکنون بیش از هفتاد کتاب از آثار نویسندگانی چون ایتالو کالوینو، اوریانا فالاچی، جانی روداری، لئو لیونی، کارلو کولودی، غسان کنفانی، عبدالرحمن شرقاوی، محمود درویش، اری دلوکا و زکریا تامر به ترجمه وی از زبان‌های ایتالیایی و عربی نشر یافته و با اخذ جوایز برجسته ملی و جهانی مورد استقبال خوانندگان ایرانی قرار گرفته است. همچنین بیش از ده کتاب به ترجمه وی به زبان ایتالیایی نشر یافته که از جمله آنها «انتولوژی شعر معاصر ایران» می‌باشد.

این نشست در ساعت 6 بعدازظهر چهارشنبه 30ام شهریورماه 1401 در خانه فرهنگان فرشته به نشانی: فرشته، خیابان فیضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک 50 برگزار شده و به صورت مستقیم از نشانی‌های instagram.com/bukharamag و instagram.com/farhangan.fereshte پخش می‌‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها