دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
«کمپین وحدت» یاد مظلومیت فلسطین را در کربلا زنده کرد

با حضور اهل قلم، نویسندگان و فعالان فرهنگی مراسم راهپیمایی با هدف رسیدن به موکب ندای الاقصی در جاده نجف به کربلا برگزار شد. راهپیمایان این حرکت را در قالب کمپین «وحدت» اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گروهی از اهالی قلم، نویسندگان و فعالان فرهنگی پیش از آغاز راهپیمایی اربعین امسال تصمیم گرفتند برنامه‌ای با هدف رسیدن به موکب ندای الاقصی (قبله اول مسلمانان) برگزار کنند. به همین دلیل کمپینی موسوم به «وحدت» را طراحی کردند.
 
هدف از طراحی و تاسیس این کمپین ایجاد وحدت در بین مسلمانان و رساندن صدای مظلومیت ملت مظلوم فلسطین در دل راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین بود.
 
گردانندگان کمپین «وحدت» این برنامه راهپیمایی را از عمود ۸۰۰ الی ۸۳۸ که بین  جاده‌ پیاده‌روی (نجف و کربلا) قرار داشت طرح‌ریزی کردند و مراسم‌شان در دو بخش برگزار شد.
 
قسمت اول مربوط  به راهپیمایی وحدت پرچم‌ها بود که  شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم‌های کشورهای اسلامی را به نشانه وحدت به دست گرفتند و شعارهای پرشور خود را سر دادند. بخشی از این شعارها به این شرح بودند: مرگ بر اسرائیل، لبیک یا حسین لبیک یا اقصی.
 
این شعارها به نشانه‌ پایبندی به رویکرد حسینی در مبارزه با ظلم و استکبارستیزی سرداده شد. هنگامی که جمعیت به موکب ندای الاقصی رسیدند به احترام و قدردانی و همبستگی با مبارزات مردم فلسطین به ناظران راهپیمایی سلام کردند. سپس گروهی از اعضا به اجرای سرود «حسینی وحدوی» پرداختند.
 
بعد از آن نیز حاضران نماز مغرب را پشت سر شیخ علاءالدین زعتری از مسئولان جنبش مقاومت فلسطین  اقامه کردند.
 
بخش دوم این مراسم توسط جوانان کاروان لبیک برگزار شد و با سردادن شعارهای لبیک یا حسین، لبیک یا اقصی و اجرای مراسم دسته دمام زنی پرشور ادامه پیدا کرد . سپس اعضای کاروان هدیه‌ نقشه‌ فلسطین که نماد  تقاضای مستمر حق بازپس‌گیری تمام سرزمین‌های فلسطین است را به موکب‌داران ندای الاقصی اهدا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها