سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
کتابخانه مرکزی ساری تا پایان سال 1402 افتتاح می‌شود

آرزو ولی‌پور، از پیشرفت 70 درصدی طرح تاسیس کتابخانه مرکزی ساری گفت و از افتتاح آن تا پایان سال 1402 خبر داد.

آرزو ولی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره افتتاح کتابخانه مرکزی ساری استان مازندران اظهار کرد: این کتابخانه از سال 87 به‌عنوان یک پروژه ملی استانی کلنگ‌زنی‌ شد و مجری این طرح  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران است.
 
وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه مرکزی ساری از سال 1390 شروع شد، گفت: کتابخانه مرکزی ساری 2111 متر مربع مساحت و زیربنایی بالغ بر 7600 متر دارد. این کتابخانه در پنج طبقه در حال احداث است و تا‌کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. زمین این کتابخانه ازسوی شهرداری اهدا شده است.
 
ولی‌پور درباره اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی ساری و زمان افتتاح آن افزود: برای ساخت این کتابخانه از ابتدای پروژه تا‌کنون 30 میلیارد تومان هزینه شده است و با تخصیص اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان این کتابخانه تکمیل خواهد شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر خود به مازندران برای افتتاح تالار مرکزی ساری قول مساعد دادند که این کتابخانه تا پایان سال آینده تکمیل و افتتاح شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران درباره بخش‌های مختلف این کتابخانه گفت: کتابخانه مرکزی ساری دارای بخش‌های مختلفی ازجمله بخش امانت، پیشخان، سالن مطالعه عمومی و vip‌، بخش بزرگ کودک با کارکرد فرهنگی مختلف برای خردسالان و کودکان، بخش اتاق علم، ویژه نوجوانان که محلی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، عمومی و خصوصی است. این کتابخانه همچنین دارای قسمت‌هایی مانند اتاق پژوهشگران، سالن همایش، فروشگاه‌های کتاب، کافی‌شاپ، بخش خدمات مرجع، نشریات، بوم‌گردی و بخش‌های ارائه خدمات به سالمندان و گروه‌های خاص است.
 
ولی‌پور با اشاره به اینکه شهرستان ساری 12 کتابخانه دارد، عنوان کرد: شهرستان ساری استان مازندران هشت کتابخانه نهادی و چهار کتابخانه مشارکتی دارد و با افتتاح این کتابخانه 7600 متر مربع به فضای مطالعاتی ساری افزوده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها