چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کتاب «بررسی فقهی و حقوقی تزاحم حقوق در خانواده» منتشر شد

بررسی فقهی و حقوقی تزاحم حقوق در خانواده به قلم خیرالله قیاسی سونکی درباره مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، کتاب «بررسی فقهی و حقوقی تزاحم حقوق در خانواده» به قلم خیرالله قیاسی سونکی، دانش‌آموخته دانشگاه رضوی و نظارت علمی حجج اسلام دکتر حسینی زیدی و دکتر حسینی، از اعضای هیئت علمی و استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همت مرکز پژوهش دانشگاه منتشر شد.

این کتاب 164 صفحه در سه فصل تدوین شده که فصل نخست به کلیات در دو مبحث پرداخته و پس از آن دو فصل دیگر هرکدام با هشت مبحث به موضوع تزاحم حقوق در خانواده به لحاظ فقهی و حقوقی پرداخته و در پایان نتیجه‌گیری کرده است.

در این کتاب، پاسخ پرسش‌هایی همچون «بنابر چه معیارهایی می‌توان تزاحم را تقسیم‌بندی کرد؟» «مرجحات تزاحم یعنی چه؟» «در تزاحم بین حق اشتغال و ریاست خانواده، چه باید کرد؟» «راهکار رفع تزاحم بین حق طلاق و ازدواج مجدد چیست؟» «در تزاحم بین ولایت قهری پدر و جد پدری، چه راهکاری می‌توان اندیشید؟» «آیا تزاحم ازدواج مجدد مادر با حق حضانت فرزند، حل‌شدنی است؟» «آیا در فرزندآوری، پدر و مادر حق تزاحم دارند؟» «آیا حریم خصوصی زوجین تزاحم‌پذیر است؟» «تزاحم حریم خصوصی طفل و تجسس والدین به چه معناست؟» مطرح می‌شود.

مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی کتاب بررسی فقهی و حقوقی تزاحم حقوق در خانواده با داوری علمی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد امامی، دانشیار و معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در 500 نسخه از سوی انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها