شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
رمان «رومی روم» نقد و بررسی می‌شود

در نشست ماهانه طعم کتاب که روز سه شنبه -15 شهریور ماه- برگزار می‌شود، رمان «رومی روم» با حضور نویسنده اثر و منتقدان حوزه فرهنگ مقاومت در خانه کتاب و ادبیات ایران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «رومی روم» اثری به قلم حسین زحمتکش زنجانی است که توسط توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است و تا اواخر بهار امسال چاپ چهارم آن روانه بازار نشر شد.
 
داستان این کتاب مربوط به شخصیت «حاج ارسلان»، رزمنده دوران دفاع مقدس است که از اول تا آخر جنگ (از ایستگاه هفت آبادان تا عملیات مرصاد)، در صحنه نبرد حضور داشته، در اواخر دهه نود (سال ۱۳۹۸ هجری شمسی) شصت و چند سال سن دارد و تصمیم می‌گیرد برای برآورده کردن نذرش، عازم راهپیمایی اربعین شود. از دیگر سو کهنه‌سربازی عراقی به اسم «برزان الخزرجی» از رزمندگان رژیم بعث عراق که اکنون توبه کرده و به خدمت زوار امام حسین علیه‌السلام درآمده‌است نیز شخصیت محوری دوم کتاب است. زندگی این‌ها به‌نوعی در واپسین روزهای جنگ با هم تلاقی پیدا می‌کند.
 
آخرین نسخه از کتاب «رومی روم»، با شمارگان هزار نسخه، در ۲۸۶ صفحه و با قیمت ۷۵ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است و خانه کتاب و ادبیات ایران همراه با مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای نشست شهریورماه «طعم کتاب» تصمیم دارند این کتاب را در بوته نقد بگذارند.
 
این نشست ساعت 14 روز سه شنبه هفته جاری (15 شهریورماه) در سالن شهید عاشوری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود. طی این نشست حسین زحمتکش زنجانی، نویسنده کتاب «رومی روم» همراه با ابراهیم اکبری دیزگاه و طاهره مشایخ از منتقدان آثار حوزه فرهنگ مقاومت سخنرانی خواهند کرد.
 
حضور در این نشست برای علاقمندان آزاد است، جهت شرکت در این جلسه نقد کتاب در روز و ساعت مقرر به آدرس خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین جنوبی و برادران مظفر جنوبی، پلاک 1080، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، طبقه منفی یک، سالن زنده شهید عاشوری مراجعه فرمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها