چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
شعر آیینی به برکت انقلاب اسلامی به شکوفایی کم‌نظیری رسیده است

اختتامیه نخستین جشنواره جهانی شعر آیینی با پیام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران آغاز شد که می‌توانید متن آن را در این مطلب بخوانید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ دقایقی پیش اختتامیه نخستین جشنواره جهانی شعر آیینی با پیام رئیس‌جمهور آغاز شد. متن پیام به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
شعر هنر اول ایران‌زمین و سخن‌گوی تمدن ایرانی-اسلامی از مواهب استثنایی خداوند بر برخی بندگان است. حسد چه می‌بری ای سست نظم بر حافظ، قبول خاطر و لطف سخن خداداد است. در شعر والاترین اندیشه‌ها با عمیق‌ترین عواطف گره می‌خورد و جان و جهان را تازگی و طراوت می‌بخشد. هین سخن تازه بگوی تا دو جهان تازه شود. میراث عظیم و شکوهمند شعر دینی از دل تاریخی پر از رنج به شما شاعران این عصر رسیده است. تنها با حق‌گویی و عدالت‌خواهی و انتصار مظلومین است که می‌توان شکر این نعمت را به جای آورد و قدم در راه کمیت نهاد و با فردوسی بزرگ و ناصرخسرو و محتشم و عمان هم‌سخن شد. شعر آیینی در دهه‌های اخیر و به برکت انقلاب اسلامی به شکوفایی و درخشندگی کم‌نظیری رسیده است و این شجره طیبه هر آن به اذن خدا ثمری تازه می‌دهد و من معتقدم این هنوز، از نتایج سحر است. شعر زبان حیات و حیات زبان است و بخش مهم از شناسنامه و هویت ایران اسلامی. تردیدی نیست که حمایت جدی و اصولی از این هنر متعالی بر همه متولیان فرهنگ واجب است. پاسداشت شعر مبارک است. از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را مسئلت دارم و امیدوارم خداوند به قلم و نفس‌تان برکت دهد و فیض روح‌القدس را مددکارتان سازد.

سیدابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی»

این پیام توسط سیدعبدالله حسینی، رییس جشنواره خوانده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها