دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد افتتاح شد؛ پایان انتظار 20 ساله

فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، پس از 20 سال، با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، صبح امروز دوشنبه‌(7 شهریور‌ماه) همزمان با هفته دولت، در مراسمی با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، فرهاد زیویار استاندار لرستان، علی‌محمد دریکوند، فرماندار خرم‌آباد، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی، فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد پس از 20 سال افتتاح شد.
 
کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد سال 1381 بر زمین زده شده بود. این کتابخانه  در زمینی به مساحت 8 هزار متر و در دو فاز اجرا و برای تکمیل آن تاکنون بالغ بر 18 میلیارد تومان هزینه شده است. فاز نخست آن شامل کتابخانه، سالن مطالعه، بخش نابینایان و ناشنوایان و کلاس‌‌های مربوط به کتابخانه و فاز دوم شامل بخش اداری و سالن آمفی تئاتر است.

در حال حاضر در استان 18 هزارمتر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد و با بهره‌برداری از این پروژه فضای کتابخانه‌‌های استان به 26 هزار متر مربع خواهد رسید.
 
اسلامی پیش از افتتاح کتابخانه با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد. 



به گزارش ایبنا، کلنگ‌زنی طرح تولید کاغذ از سنگ در ازنا، افتتاح تصفیه‌خانه منطقه ویژه اقتصادی ازنا، بهره‌برداری از پنج کیلومتر مسیر چهارخطه ازنا - شازند همچنین حضور در گلزار شهدای الیگودرز، افتتاح پارک خانواده، افتتاح ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کلنگ‌زنی پروژه آلیاژ فخر الیگودرز با ظرفیت 7 هزار تن و بهره‌برداری از طرح آبیاری نوین در سطح ۱۴۰ هکتار اراضی شهرستان الیگودرز از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به لرستان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها