سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کارنامه‌ ادبی پوران کاوه مرور می‌شود

در نشستی با حضور نویسندگان و پژوهشگران ادبی کارنامه فعالیت 30 ساله پوران کاوه، شاعر، مترجم و نقاش، نقد و بررسی می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این جلسه احمد پوری و اسدالله امرایی، از مترجمان ادبی به تحلیل برخی ترجمه‌های پوران کاوه، محمود معتقدی، شاعر به بررسی اشعار وی و ایرج شهبازی، مولف و پژوهشگر ادبیات عرفانی نیز به بررسی کتاب «راز مولانا» با ترجمه کاوه می‌پردازد.

این جلسه‌ ساعت ۱۷ چهارشنبه (26 مردادماه) در کتابفروشی فرهنگان قریب با همکاری نشر نوآن برگزار می‌شود.

پوران کاوه متولد 1330 در شهر بروجرد است. به علت اشتغال پدر در دستگاه‌های دولتی و انتقال‌های مكرر، دوره ابتدایی و دبیرستان را در شهرهای مختلف استان مركزی گذراند، سپس در سال 1351 به شركت ملی نفت ایران در آبادان پیوست و در سال 1352 در پتروشیمی آبادان مشغول به كار شد.

سال 1355 تحصیل در رشته اقتصاد دانشگاه ویسكانسین آمریكا را به صورت مكاتبه‌ای آغاز کرد و همزمان مشغول فعالیت‌های هنری خود در سرایش شعر، نقاشی و برپایی نمایشگاه‌های متعدد بود.

کاوه طی سه دهه فعالیت ادبی جز روزنامه‌های کثیرالانتشار با بسیاری نشریات ادبی و فرهنگی، از جمله زندگی نو، بخارا، دنیای سخن، آدینه، تكاپو، روزگار وصل، گوهران و نافه همکاری داشته است.

از پوران کاوه تاکنون ۲۰ کتاب شامل مجموعه و گزیده اشعار، خاطره، ترجمه شعر و ادبیات داستانی و ترجمه پژوهشی درباره مولانا منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها