دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
دومین جشنواره ملی «رسم سرخ» برگزار می‌شود

دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای «رسم سرخ» در حوزه ایثار و شهادت با شعار «نهضت هنری و جهاد تبیین» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جشنواره «رسم سرخ» یک رویداد ملی است و قرار است با مشارکت 33 نهاد مختلف از جمله خانه کتاب و ادبیات ایران و خبرگزاری ایبنا برگزار شود. شعاری که برای این رویداد انتخاب شده «نهضت هنری و جهاد تبیین» است.
 
این جشنواره از سوی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت (شامل اشخاص حقیقی و حقوقی) در این رویداد می‌بایست یک یا چند اثر در حوزه‌های جهاد تبیین در حوزه ایثار و شهادت، بیانیه گام دوم انقلاب، قهرمان‌پروری، ایثار اجتماعی، دیپلماسی ایثار، خودباوری- هم‌گرایی ملی و قدرت نرم داشته باشند.
 
آثار مورد بررسی در این جشنواره در بخش‌های اینفوگرافیک، موشن‌گرافیک، ویدئو ژورنال، بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزار موبایلی باشد. (بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای موبایلی فقط در قالب طرح یا دمو قابل دریافت است)
 
داوطلبان شرکت در جشنواره ملی «رسم سرخ» می‎بایست تا دهم شهریور سال جاری برای نام نویسی و ارسال آثار به این لینک مراجعه کنند. بعد از ارزیابی آثار در هر بخش سه برگزیده معرفی خواهد شد که علاوه بر لوح و تندیس جشنواره به ترتیب مبالغ 70 میلیون تومان، 50 میلیون تومان و 30 میلیون تومان جایزه تعلق خواهد گرفت.

 
درباره اهمیت برگزاری این رویداد رحیم نریمانی، مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثاگران در مصاحبه‌ای رسانه‌ای با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص «جهاد تبیین» و ضرورت روشنگری در تمامی مسائل و موضوعات و همچنین، بهره‌گیری از ابزار هنر و آثار هنری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: به یقین، این امر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اهمیت به سزایی دارد. اساسا «هنر» به عنوان زبان مشترک تمامی انسان‌ها گویاترین رسانه برای جهاد تبیین و روشنگری در زمینه فرهنگ مقاومت است. شعار دومین جشنواره رسم سرخ نیز با تأسی به منویات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، انتخاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها