دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
زمین‌های مسلّح به زودی روانه بازار نشر می‌شود

«زمین‌های مسلح»، جلد چهارم از کارنامه عملیاتی لشکر 27 است، اما از نظر ترتیب چاپ، پنجمین‌ کتابی است که در قالب مجموعه 10 جلدی حماسه 27 چاپ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب جلد چهارم از مجموعه حماسه 27 کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) در دفاع مقدس است که دربردارنده حوادث و اتفاقات از مبدا زمانی آبان 1361 تا پایان فروردین 1362 است؛ یعنی بازه زمانی 6 ماهه را در بر می‌گیرد. طی این زمان دو عملیات مهم والفجر مقدماتی در فکه جنوبی و نبرد والفجر یک در فکه شمالی در جبهه‌ها از سوی رزمندگان انجام شد.
 
کتاب « زمین‌های مسلّح» قرار است، کل ماجراهایی که در طول این دو عملیات اتفاق افتاده است و در کتاب‌هایی همچون «همپای صاعقه»، «ضربت متقابل»، «شراره‌های خورشید» و «کوهستان آتش» پیشتر منتشر شده با همان سبک و سیاق به مخاطب انتقال دهد.
 
گلعلی بابایی دلیل انتخاب عنوان این کتاب را این چنین بیان می‌کند: «بعد از عملیات آزادسازی خرمشهر که سوم خرداد 1361 آنجام گرفت و قبل از آن نیز چند عملیات موفق‌آمیز از جمله عملیات طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس را داشتیم و کلی از مناطق اشغالی را آزاد کردیم. دشمن به فکر چاره افتاد که جلوی پیشروی‌های رزمندگان ما را بگیرد. بنابراین با کمک مستشاران غربی و شرقی حمایت‌های مالی کشورهای مرتجع منطقه تصمیم گرفت به‌جای جنگیدن با نیروهای ما، زمین را مسلح کند که در عملیات رمضان با حجم کمتر این اتفاق افتاد. بعد در سومار و  عملیات مسلم‌ بن عقیل کمی بیشتر. نهایتاً اوج ایجاد موانع و مسلح‌کردن زمین را در کانال‌ها و زمین‌های رملی فکه انجام داد که در واقع زمین با ما جنگید نه نیروهای دشمن، به همین دلیل اسم کتاب را «زمین‌های مسلح» گذاشتیم.»
  
اثر جدید گلعلی بابایی با همکاری انتشارات 27 بعثت و مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به زودی چاپ و روانه بازار نشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها