پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
برخی اشعار جایگاه شعر آئینی را به خطر انداخته است

استاد محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی در دیدار با مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با حمایت از فعالیت‌های محافل ادبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نقش محافل ادبی را در انگیزه بخشیدن به شاعران جوان مهم توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با استاد محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مجاهدی در این دیدار با حمایت از فعالیت‌های محافل ادبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نقش محافل ادبی را در انگیزه بخشیدن به شاعران جوان مهم توصیف کرد.

پدر شعر آئینی کشور با اشاره به اهمیت نظارت و حراست از جایگاه شعر آیینی گفت: در حال حاضر و به دلیل عدم نظارت دقیق بر انتشار اشعار آئینی، انتشار برخی از مجموعه اشعار با محتوای کفرآلود، جایگاه شعر آئینی را به خطر انداخته است.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های اخیر من، توجه و آسیب‌شناسی شعر آئینی و ولایی بوده است و در همین راستا، بسیاری از اشعار آئینی منتشر شده در دهه‌های اخیر را بررسی کرده‌ام.

در این دیدار  مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، ضمن تقدیر از سال‌ها فعالیت و تلاش معنوی استاد مجاهدی در حوزه شعر آئینی، گسترش و ارتقای جایگاه شعر آئینی را از اهداف و وظایف ذاتی محافل ادبی و رویکرد آموزشی، فرهنگی، اجتماعی نهاد برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها