شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
«بچه‌های فرات»؛ زیر ذره‌بین نقد

در نشستی از سوی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، خانه کتاب و ادبیات ایران و خبرگزاری کتاب ایران، داستان بلند «بچه‌های فرات» نوشته لیلا قربانی نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این نشست که با حضور لیلا قربانی، نویسنده کتاب و حسن احمدی، منتقد ادبی برگزار می‌شود، محتوا، نقاط قوت و ضعف و سبک نوشتاری «بچه‌های فرات» بررسی خواهد شد.

لیلا قربانی در داستان بلند « بچه‌های فرات » که توسط انتشارات جمکران عرضه شده، ماجرای نوجوانانی را روایت می‌کند که آواز امام حسین (ع) و عزیمت او به کوفه به گوششان خورده و می‌کوشند در زمره یاران او باشند. آنها شنیده‌اند که دعوت‌کنندگان امام (ع) حالا پشت او را خالی کرده‌اند. داستان از تردید بزرگترها می‌گوید و از ترس‌ها و طمع‌هایشان، از عزم نوجوانان پاک‌سرشت می‌گوید و از شجاعت و همدلی‌شان. با خواندن این داستان بلند بهتر می‌توانید بفهمید چه شد که ترس و تردید‌ها بر همراهمی با سیدالشهدا اثر گذاشت و چگونه شعور چند نوجوان باعث میل آنها برای حضور در کربلا شد.

این نشست، سه‌شنبه، 18 مرداد، ساعت 14 در سالن زنده‌ِیاد عاشوری خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی تهران، خیابان انقلاب، بین فلسطین جنوبی و برادران مظفر جنوبی، پلاک 1080 برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها